1402/05/29-21:05

پایان خوش کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جوانان جهان

پایان خوش کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جوانان جهان

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در پنج وزن دوم، به طور رسمی به عنوان قهرمانی جهان رسید.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، امروز (یکشنبه) و در روز پایانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، با برگزاری رقابت‌های شانس مجدد، رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم پیکارها پیگیری شد. در پایان این رقابت‌ها نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.

برای تیم ایران یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره و امیرضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ موفق به کسب نشان برنز شدند. اهورا بویری در وزن ۶۷ کیلوگرم و سیدمحمدمهدی میری در وزن ۷۲ کیلوگرم به عنوان پنجم رسیدند. امیررضا اکبری نیز در شانس مجدد وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست در برابر مختاروف روسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن دوم رسما به عنوان قهرمانی جوانان جهان رسید. پیش از این نیز تیم کشتی آزاد جشن قهرمانی را در کشور اردن برگزار کرده بود.

نتایج کلی مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

نخستین مدال ایران در پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان را امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم کسب کرد. ده‌بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. او در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. نماینده ایران در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

ده‌بزرگی در جدال برای کسب مدال برنز با نتیجه ۹ بر صفرسیف‌الله کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به عنوان سومی وزن ۶۰ کیلوگرم رسید و ۱۵ امتیاز تیمی برای ایران کسب کرد.

اهورا بویری دیگر امید ایران برای کسب نشان برنز در پنج وزن دوم بود که نتوانست از سد آزات سایار حریف پرقدرت ترکیه‌ای خود عبور کند. بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد.

نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب مصطفی حسین الاملدین از مصر شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آزات ساریار از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد. بویری ۱۰ امتیاز تیمی برای ایران به دست آورد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیدمحمد مهدی میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد وی در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل روسلان نورالله‌یف از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ به ایمران علی‌اف از روسیه باخت و با توجه به راه‌یابی این کشتی‌گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ آنکیت گولیا از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. میری در جدال برای کسب مدال برنز برابر آنری پوتکاریدزه از گرجستان با نتیجه پنج بر یک شکست خورد و به عنوان پنجم رسید.

یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم تنها نماینده ایران بود که در پنج وزن دوم به فینال راه پیدا کرده بود. یزدی در دیدار نهایی این وزن به مصاف آلپرن بربر از ترکیه رفت و در نهایت به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. یزدی دیدار نهایی را با نتیجه ۹ بر یک به حریف ترکیه‌ای واگذار کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ داریوس کیفر از آلمان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب ماگومد مختاروف از روسیه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب