1402/05/30-17:00
مشاور نخست‌وزیر عراق:

توافق کردیم پهپادهای آمریکایی با مجوز بغداد پرواز کنند

توافق کردیم پهپادهای آمریکایی با مجوز بغداد پرواز کنند

مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به مذاکرات اخیر مقامات امنیتی و نظامی این کشور با همتایان آمریکایی در واشنگتن، گفت توافق شده پهپادهای آمریکایی پس از کسب مجوز از دولت عراق در مناطق امنیتی پرواز کنند.

به گزارش دولت بهار، «خالد الیعقوبی» مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیتی در گفت‌و‌گو با شبکه «الاخباریه» عراق به توافق اخیر مقامات عراق و آمریکا پرداخت.

هیأتی بلندپایه از مقامات نظامی و امنیتی عراق به ریاست «محمد ثابت العباسی» وزیر دفاع این کشور اواسط ماه جاری عازم آمریکا شده بود.

براساس گزارش شامگاه یکشنبه خبرگزاری رسمی عراق (واع)، خالد الیعقوبی در این باره گفت: «فرماندهان عراقی در مذاکره با طرف آمریکایی بر مسئله حفظ حاکمیت عراق متمرکز بودند. عراق در مذاکره با واشنگتن تمام مطالباتش را محقق کرد».

مشاور نخست وزیر عراق اضافه کرد: «یک صورت‌جلسه میان عراق و آمریکا امضا شد و توافق شد پهپادهای آمریکایی در مناطق امنیتی تنها با موافقت دولت عراق پرواز کنند».

وی همچنین اظهار داشت: «هیچ یک از طرف‌های مذاکره نمی‌توانند یک‌جانبه رفتار کنند. رئیس ستاد کل پیشمرگه جزء اعضای هیأت امنیتی عراق بود. ما توافق کردیم که برای مبارزه با خطر داعش یک کمیته نظامی تشکیل دهیم».

او در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین ادعا کرد که مذاکره با واشنگتن شامل هیچ گونه بند یا نشست سری نبوده و آمریکا حضور خود را در مرز عراق و سوریه تقویت نکرده، بلکه ماشین‌آلات خود را در سوریه تعویض کرده است.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب