1402/06/01-16:31

انهدام سامانه S-400 روسیه در کریمه

انهدام سامانه S-400 روسیه در کریمه

سرویس GUR اوکراین با انتشار ویدئویی از نظارت پهپاد اوکراین، لحظه انهدام پرتاب‌گر 5P85SM2-01 سامانه S-400 را در منطقه اولنیفکا کریمه را به نمایش گذاشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از سایت کلش ریپورت، سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز (چهارشنبه) ۲۳ اوت ۲۰۲۳، حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی، انفجاری در نزدیکی روستای اولنیوکا در تارخانکوت در شبه جزیره کریمه که در اشغال روسیه است، رخ داد که در آن سامانه موشکی ضد هوایی دوربرد و میان‌برد روسی اس-۴۰۰ "تریومف" منهدم شد.»

تصویر هوایی از محل سامانه S-400 روسیه در کریمه 

تصویر هوایی از محل سامانه S-400 روسیه در کریمه

پارتیزان نوشت: نظارت پهپاد شناسایی اوکراین بسیار جالب است، این پهپاد حداقل 130 کیلومتر از جبهه در خرسون و 175 کیلومتر تا ساحل اودسا فاصله دارد.

نقشه فاصله پهپاد شناسایی اوکراین نسبت به هدف

به احتمال بسیار زیاد حمله توسط بمب‌افکن‌های ضربتی اوکراین و شلیک موشک کروز استورم شدو صورت گرفته است.

موشک کروز استورم شدو
موشک کروز استورم شدو

محل شلیک نیز به احتمال بسیار زیاد از جهت دریای سیاه باشد چرا که در طول مسیر پرواز کروز تا منطقه اولنیفکا خبری از سامانه‌های پدافندی کوتاه‌برد مانند پانتسیر نیست.

مسئله بسیار مهم‌تر نحوه شناسایی مکان S-400 است.

مسیر پروازهای ممتد ناتو برای شناسایی سامانه اس 400 روسیه

پروازهای ممتد ناتو برای شناسایی سامانه اس 400 روسیه

اوکراین وسیله لازم برای شناسایی این سامانه‌ را ندارد، بلکه با پروازهای ممتد ناتو به ویژه پهپاد RQ-4B گلوبال هاوک و آواکس E-3A سنتری، محل حضور سامانه‌های روسی در کریمه کشف شده و مختصات آن دراختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

مشخصات هواپیماهای شناسایی ناتو

همچنین به لطف پروازهای شنود الکترونیک و جاسوسی ناتو، لحظه شلیک و جهت پرواز موشک‌های کالیبر و پهپادهای شاهد به پدافند اوکراین اطلاع داده می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب