1402/06/04-23:38

8 هزار نیرو از 34 کشور در بزرگترین رزمایش خاورمیانه شرکت می‌کنند

8 هزار نیرو از 34 کشور در بزرگترین رزمایش خاورمیانه شرکت می‌کنند

ارتش مصر تاکید کرد که این کشور از هفته آینده میزبان بزرگ ترین رزمایش خاورمیانه با مشارکت هزاران نیروی نظامی و بیش از 30 کشور جهان خواهد بود.

به گزارش دولت بهار به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، سرهنگ «غریب عبدالحافظ»، سخنگوی ارتش مصر امروز (شنبه) در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک، ویدئویی در رابطه با جزئیات رزمایش «ستاره درخشان» در سال جاری میلادی به میزبانی کشورش منتشر کرد.

در ویدئوی منتشر شده از سوی سرهنگ عبدالحافظ که حاوی تصاویر تلویزیونی از ورود افراد نظامی به مصر برای شرکت در رزمایش ستاره درخشان است، از این رزمایش به عنوان «تمرین جهانی و مهم ترین و بزرگ ترین رزمایش مشترک در خاورمیانه» نام برده می شود.

بنا بر آن چه در این ویدئو آمده، در رزمایش «ستاره درخشان 23» که از 31 آگوست جاری تا 14 سپتامبر آینده (9 تا 23 شهریور 1402) در مصر برگزار می شود، بیش از هزار نیروی نظامی از 34 کشور جهان شرکت خواهند کرد.

در حالی که منبع مصری جزئیات بیشتری در رابطه با کشورهای حاضر در رزمایش ستاره درخشان ارائه نداده، در ویدئوی مذکور پرچم بسیاری از کشورهای شرکت کننده در آن از جمله آمریکا نشان داده می شود.

در این ویدئو همچنین هدف از رزمایش ستاره درخشان که همواره در مصر برگزار می شود و در دوره قبلی آن در سال 2021 میلادی نیز 21 کشور جهان شرکت داشتند، «تقویت همکاری نظامی و ایجاد توانمندی برای رویارویی با تهدیدها و خطرهای مشترک» عنوان شده است.

شایان ذکر است که ستاره درخشان یکی از بزرگ ترین رزماش های چند ملیتی جهان به شمار می آید که شامل تمرین های دریایی، زمینی، هوایی و نیروهای ویژه می شود و برای نخستین بار نیز در اکتبر سال 1980 میلادی و به دنبال امضای پیمان صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 برگزار شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب