1402/06/08-11:25

حکم ادامه بازداشت عمران خان صادر شد!

 حکم ادامه بازداشت عمران خان صادر شد!

با گذشت یک روز از تعلیق حکم سه سال حبس نخست‌وزیر پیشین پاکستان، یک دادگاه ویژه در این کشور، حکم ادامه بازداشت «عمران خان» تا 22 شهریور را صادر کرد.

به گزارش دولت بهار، علی‌رغم آن‌که دادگاه عالی پاکستان روز گذشته (سه‌شنبه) حکم سه سال حبس «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین این کشور را به حالت تعلیق درآورد، اما وکیل او گفته است که بازداشت خان تا ۱۳ سپتامبر (چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه) تمدید شده است تا در خصوص اتهامات وی در زمینه افشای اسرار دولتی تحقیق شود.

روز گذشته (سه‌شنبه)، دادگاه عالی پاکستان حکم سه سال حبس «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان در پرونده دریافت هدایای خارجی را تعلیق و دستور آزادی وی را صادر کرد.

شبکه الجزیره گزارش کرد، با این‌حال وکیل عمران خان گفته است که موکلش به مدت دو هفته به اتهام افشای اسناد دولتی به بازداشت قضایی فرستاده می شود.

بر اساس این گزارش، پس از آن‌که امروز در محوطه زندان در شهر اتوک پاکستان، دادگاه ویژه‌ای تشکیل شد، تصمیم بر آن گرفته شد تا بازداشت خان تا ۱۳ سپتامبر برای تحقیق در خصوص پرونده افشای اسناد دولتی تمدید شود.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان متهم به افشای محتویات اسناد محرمانه‌‌ای است که سفیر پاکستان در ایالات متحده ارسال کرده بود و همچنین متهم است از این اسناد برای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده است.

«نعیم حیدر پانجوثا» وکیل خان پس از رسیدگی دادگاه به پرونده «سایفر» (cypher) تحت قانون اسرار رسمی کشور پاکستان گفت: «ما درخواست وثیقه را در دادگاه مطرح کردیم و روز شنبه رسیدگی خواهد شد».

از طرف دیگر، عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان که از محبوبیت خاصی در کشورش برخوردار است،
تأکید کرد که پرونده‌سازی علیه وی با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

عمران خان از تاریخ پنجم آگوست (۱۴ مرداد ماه) که به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی در دوران نخست‌وزیری خود از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، به سه سال حبس محکوم شده بود، در زندان به سر می‌برد.

این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، از زمان برکناری خود از طریق رأی عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ با بیش از ۱۰۰ پرونده مواجه است و هم‌اکنون در شهر «اتوک» در شمال غربی پاکستان زندانی است.

دادگاهی در پاکستان روز گذشته (دوشنبه)، اتهامات قتل علیه «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین این کشور را رد کرد. عمران خان در ماه ژوئن متهم به قتل شده بود.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب