1402/06/09-09:55

قدرتمندترین پاسپورت ها برای فرصت های سرمایه گذاری در ۲۰۲۳

قدرتمندترین پاسپورت ها برای فرصت های سرمایه گذاری در ۲۰۲۳

براساس رتبه بندی شرکت سرمایه گذاری های خارجی و مهاجرت «گلوبال سیتیزن»، سنگاپور، هنگ کنگ و آمریکا در رتبه های اول تا سوم قدرتمندترین پاسپورت ها برای فرصت های سرمایه گذاری و سهولت فعالیت های تجاری در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

به گزارش دولت بهار به نقل از الخلیج آنلاین، شش کشور حاشیه خلیج فارس در این رتبه بندی رتبه های بالایی را به خود اختصاص دادند.

در این رتبه بندی امارات متحده عربی در شاخص قدرتمندترین پاسپورت ها برای فرصت های سرمایه گذاری و سهولت فعالیت های تجاری در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

در این گزارش، پس از امارات، قطر در رده هفتم، عربستان در رده دهم، کویت در رده بیستم و بحرین در رده بیست و یکم قرار گرفتند.

شاخص قدرتمندترین پاسپورت در خصوص فرصت های سرمایه گذاری که توسط «گلوبال سیتیزن» صادر می شود، کشورها را براساس مقاصد تجاری و از طریق ارزیابی اقتصاد و فضای کسب و کار کشورها  رتبه بندی می کند و نمایی اجمالی از قدرت اقتصادی، فرصت های سرمایه گذاری و سهولت کسب و کار ارائه می کند.

این شاخص بر سه پایه اصلی استوار است که عبارتند از: بازارها، نوآوری ها و درآمد ناخالص ملی سرانه و مالیات های شخصی.

در سطح جهانی نیز سنگاپور، هنگ کنگ و آمریکا در رتبه های اول تا سوم این رتبه بندی قرار گرفتندو پس از این سه کشور، ماکائو و موناکو قرار دارند.

گفتنی است ایران در این رتبه بندی در رده ۱۴۷ قرار گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب