1402/06/13-10:27

تخریب و مصادره ۳۳ خانه فلسطینی توسط صهیونیستها

تخریب و مصادره ۳۳ خانه فلسطینی توسط صهیونیستها

رژیم اشغالگر صهیونیستی در بازه زمانی ۸ الی ۲۱ اوت گذشته (۱۷تا ۳۰ مرداد ماه)، ۳۳ ساختمان فلسطینیان را در کرانه باختری و شهر قدس اشغالی به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب یا مصادره کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی تخریب این ساختمان‌ها، ۲۲ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک آواره و بی‌سرپناه شدند و خساراتی به بیش از ۱۰۰ شهروند فلسطینی دیگر وارد آمده است.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قدس در اظهاراتی مطبوعاتی در این باره گفت که ادامه سیاست تخریب خانه های فلسطینیان جنایتی ضدبشری و اقدامی تروریستی است، اما این جنایت هرگز نمی تواند عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف یا در هم بشکند.

حماده تصریح کرد که این سیاست بیانگر عجز و ناتوانی دشمن صهیونیستی و تخطی آن از تمامی قوانین بین المللی و مبانی حقوق بشر آن هم در شرایطی است که مدعی دموکراسی است.

وی جهانیان، نهادهای انسانی و حقوقی را به شکستن سکوت خود و برملا ساختن جنایات دشمن صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین در برابر جلادان صهیونیست دعوت کرد.

بر اساس همین گزارش، تعداد خانه‌های ویران شده توسط رژیم اسرائیل از زمان اشغالگری سال ۱۹۶۷ در قدس از ۱۹۰۰ واحد فراتر رفته است.

اخیرا منابع خبری فلسطینی گزارش دادند که «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی رژیم صهیونیستی با حضور در منطقه «النقب» در جنوب سرزمین های اشغالی، از نزدیک بر تخریب تعدادی از خانه های فلسطینیان نظارت و نسبت به آن فخرفروشی کرد.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی با حضور بن گویر و «اسحاق گولدکنوف» وزیر مسکن این رژیم تعدادی از خانه های فلسطینیان در منطقه النقب را تخریب کردند.

این اقدام تحت حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شد.

تخریب و مصادره خانه های شهروندان فلسطینی به عنوان صاحبان اصلی سرزمین فلسطین برای اعمال فشار و کوچاندن آنها به منظور جایگزین کردن صهیونیست ها و یهودی سازی شهر قدس و کرانه باختری اشغالی صورت می گیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب