1402/06/15-00:40

دکتر علیرضابیگی: اهتمام دولت‌های نهم و دهم این بود که ثروت مردم به مردم برگردانده شود

به گزارش دولت بهار، دکتر علیرضابیگی در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:

➖ تا انتخابات ریاست‌جمهوری که زمان زیادی مانده است؛ اما درباره انتخابات مجلس هیچ برنامه‌ و اراده‌ای وجود ندارد.

➖ آقای احمدی‌نژاد به واسطه شرایط خاص کشور ترجیح داده که سکوت اختیار کند. چون آن زمانی که شرایط اقتضا می‌کرد، بابت مشکلات و نارسایی‌ها به واضح‌ترین شکل و رساترین بیان ممکن، صحبت‌هایش را گفته است.

➖ سال‌های ۹۴ تا ۹۶ مکاتباتی انجام داده و مصاحبه‌هایی داشته است. همان زمان هم که ایشان صحبت می‌کرد، برخی افراد بودند که می گفتند چطور به آقای احمدی‌نژاد اجازه نقد و انتقاد داده می‌شود و چرا با ایشان برخورد نمی‌شود و جلوی او را نمی‌گیرند!؟ اما الان دیگر متاسفانه آن شرایطی که پیش‌بینی‌ می‌کردیم در شرف وقوع است، اتفاق افتاده است که البته دوست نداشتیم اینطور بشود و ای کاش برآوردهای ما اشتباه از آب در می‌آمد.

➖ آنچه پیش‌بینی می‌کردیم، همین وضعیتی است که الان به وجود آمده؛ در حال حاضر با وجود این شرایط در کشور بیاییم بگوییم آنچه ما می‌گفتیم اتفاق افتاده است، نمک پاشیدن به زخم است. آقای احمدی‌نژاد بنا ندارد مانند سایر کسانی که به دنبال موج‌سواری هستند، عمل کند.

➖ هشدار ایشان به مسئولین و مقامات کشور بوده است. ایشان درباره اوضاع و احوالی که در کشور در جریان است، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته بود. گذشت زمان نشان داد که همه اینها درست بوده است. جابجایی‌هایی که در نیروهای مسلح و قوه قضاییه صورت گرفت، همه اینها قرینه‌هایی هستند که اثبات می‌کنند آنچه ایشان بیان می‌کرده، درست بوده است. سیستم هم با گذشت زمان به این واقعیت پی برده است. صحبت‌های ایشان درباره عملکرد قوه قضاییه و ضابطین اشارات زیادی داشته است.

➖ برخی تلاش دارند ناکامی دولت آقای رئیسی را به حساب آقای احمدی‌نژاد بگذارند ولی موضوع متفاوت است.

➖ عملکردهای دولت آقای رئیسی هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی متفاوت است. همین نهضت ملی مسکن را با طرح مسکن مهر در نظر بگیرید؛ چقدر اختلاف دارد؟ در شیوه اقدام تفاوت‌های زیادی بود.

➖ به عنوان مثال دولت نهم و دهم در مورد تمامی خانواده‌های ایرانی که سابقه مسکن نداشتند و فرم «ج» آنها باطل نشده بود و همچنین زوج‌های جوان، خود را متعهد می‌دانست که برای آنها یک مسکن لااقل ۷۵ متری بسازد و در اختیار آنها قرار دهد. این حق را برای این خانواده‌ها در نظر گرفته بودند. و اینکه با اندک آورده و حتی با وام و تسهیلاتی که در مرحله آخر به ۲۵ میلیون تومان رسید، بدهکار می‌شدند و این پول در اختیار سازنده قرار می‌گرفت و بعد از اینکه کلید خانه را تحویل می‌دادند، مرحله پرداخت اقساط آغاز می‌شد. در صورتی که در نهضت مسکن ملی اینطور نیست و در شرایطی که هنوز تکیلف مشخص نیست، خانواده‌ها باید مبالغ ۱۰- ۱۵ میلیون تومان اقساط پرداخت کنند و همینطور آورده قابل توجهی باید داشته باشند.

➖ در دولت‌های نهم و دهم اهتمام ما این بود که ثروت مردم، به مردم برگردانده شود که یکی از راه‌های آن، همین مسکن مهر بود. مورد دیگرش سهام عدالت است؛ شما این سهام عدالت را با به یغما رفتن سرمایه ملت در بورس مقایسه کنید. بنا بر این عملکرد و کارکرد دولت آقای رئیسی به هیچ عنوان با سیاست‌ها و عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد قابل قیاس نیست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب