1399/07/29-13:01
جو بایدن:

محدودیت‌های توافق هسته‌ای را تشدید و به موضوعاتی چون زندانیان و حقوق بشر می‌پردازم

محدودیت‌های توافق هسته‌ای را تشدید و به موضوعاتی چون زندانیان و حقوق بشر می‌پردازم

جو بايدن گفت: که در دولت او، واشنگتن به همراه متحدان خود تلاش خواهد کرد که محدودیت‌های توافق هسته‌ای را تشدید کرده و مدت آن‌ها را تمدید کند، و همزمان به دیگر موضوعات مورد نگرانی آمریکا بپردازد که شامل ادعاهای این کشور درباره زندانیان و مسایل حقوق بشری است.

به گزارش دولت بهار، مدتی قبل جو بايدن سياست خود را در قبال ايران اعلام كرد. حال مروری می کنیم بر سیاست های نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است آبان‌ماه امسال برگزار شود.

وی در سی ان ان نوشت که در صورت پیروزی در این انتخابات سیاست کشورش در قبال ایران را تغییر خواهد داد؛ به گفته بایدن، سیاست دولت احتمالی او اینگونه خواهد بود که در گام اولا متعهد می‌شود از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

گام دوم در دولت بایدن به گفته او اینگونه خواهد بود که مسیری قابل اعتماد برای رویکرد دیپلماتیک در مقابل ایران خواهد گشود. بایدن نوشت: اگر ایران به پایبندی سختگیرانه به توافق هسته‌ای بازگردد، ایالات متحده دوباره به این توافق به عنوان نقطه شروعی برای مذاکرات دیگر ملحق خواهد شد.

بایدن افزود که در دولت او، واشنگتن به همراه متحدان خود تلاش خواهد کرد که محدودیت‌های توافق هسته‌ای را تشدید کرده و مدت آن‌ها را تمدید کند، و همزمان به دیگر موضوعات مورد نگرانی آمریکا بپردازد که شامل ادعاهای این کشور درباره زندانیان و مسایل حقوق بشری است.

وی همچنین نوشت که اطمینان حاصل خواهد کرد تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران بر مقابله این کشور با شیوع کووید۱۹ تاثیرگذار نیست و در همان روز اول ورود به کاخ سفید، ممنوعیتی را که دولت ترامپ برای ورود شهروندان کشورهای مسلمان از جمله ایران به آمریکا وضع کرده، لغو خواهد کرد.

بایدن در عین حال به عنوان گام سوم سیاست خود در قبال تهران گفت که علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران اقدام و امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین و از تحریم‌های هدفمند برای آنچه نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی توسط ایران خواند، استفاده می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب