1402/06/16-21:37
هشدار احمدمسعود:

افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریسم جهانی و منطقه‌ای تبدیل شده است

افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریسم جهانی و منطقه‌ای تبدیل شده است

رهبر جبهه مقاومت در مراسم یادبود از احمدشاه مسعود، فرمانده سابق جهادی در پارلمان بریتانیا گفت افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریسم جهانی و منطقه‌ای بدل شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا افغانستان؛ احمد مسعود هشدار داد جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم‌پوشی کند.

پارلمان بریتانیا اخیراً برنامه‌ای برای بزرگداشت از احمدشاه مسعود، فرمانده سابق ضد طالبان برگزار کرد.

احمد مسعود در یک سخنرانی مجازی که فایل صوتی آن را علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی روز پنجشنبه (۱۶ شهریور) در توییتر منتشر کرد، گفت که او بار دیگر هشدار پدرش احمدشاه مسعود دو سال قبل از حمله ۱۱ سپتامبر در امریکا را تکرار می‌کند.

رهبر جبهه مقاومت ملی گفت که احمدشاه مسعود، در پارلمان فرانسه از خطر در حال وقوع تروریستی هشدار داده بود و حمله ۱۱ سپتامبر، پیشبینی او را درست ثابت کرد.

او گفت که تهدید مشابه ناشی از تروریسم و افراط‌‌گرایی بار دیگر جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی نباید آن را نادیده بگیرد.

احمد مسعود افزود که این تهدید محدود به مرزهای افغانستان نمی‌شود و به تمام جهان نفوذ خواهد کرد.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت که احمدشاه مسعود معتقد بود مشروعیت سیاسی از مردم می‌آید و نسخه او برای افغانستان به عنوان کشوری که از نظر مذهبی، قومی و زبانی متنوع است، اساس‌گذاری یک سیستم کثرت‌گرا و غیرمتمرکز بود؛ جایی که قدرت در میان شهروندان به گونه عادلانه و مساویانه تقسیم شود.

به قول احمد مسعود، نبود چنین دیدگاه و رویکردی بار دیگر افغانستان تحت کنترول طالبان را به یک بمب ساعتی برای درگیری‌های بزرگ‌تر در آینده تبدیل کرده است.

به گفته احمد مسعود، احمدشاه مسعود توانایی این را داشت که تمام مردم افغانستان را علیه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی متحد کند و این کشور در حال حاضر به چنین رهبری نیاز دارد.

شماری از اعضای پارلمان بریتانیا و افغان‌ها در این کشور در مراسم بزرگداشت از احمد شاه مسعود، از جامعه جهانی خواستند دست از حمایت از «طالبان زن‌ستیز» بردارد.

احمدشاه مسعود در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ توسط دو انتحارکننده عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد. هواداران احمدشاه مسعود هر سال مراسم های را برای یادبود از این فرمانده فقید برگزار می کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب