1402/06/20-13:17

تهدید رئیس موساد به ترور مقامات ایران

تهدید رئیس موساد به ترور مقامات ایران

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) گفت "آزار و اذیت اسرائیلی ها منجر به عملیات در قلب تهران می شود".

به گزارش دولت بهار، الجزیره نوشت:  "دیوید برنیاع" روز یکشنبه (دیروز) تهدید کرد در واکنش به هدف قرار گرفتن اسرائیلی ها، سران و مقامات ارشد ایران ترور خواهند شد.

این موضوع در بیانیه ای از سوی دفتر نخست وزیری اسرائیل منتشر شده است.

برنیاع در سخنرانی در همایشی درباره تروریسم در دانشگاه "رایشمن" در شهر هرتزلیا  در نزدیکی تل آویو گفت: " زمان آن رسیده است به شیوه مختلفی ایران هزینه پرداخت کند. اذیت کردن اسرائیلی ها و یهودیان به هر شکلی از اشکال،‌ چه از سوی ایرانی ها یا از طریق نمایندگان شان منجر به عملیات در ایران می شود ... در قلب تهران".

دیوید بارنیاع همچنین گفت: "نگران هستیم روسیه به ایران سلاحی بفروشد که امنیت اسرائیل را تهدید کند".

رئیس موساد ادامه داد: "هر آسیبی که به یک اسرائیلی یا یهودی وارد شود واکنش خواهد داشت. منظورم همان چیزی است که می گویم. هزینه از عمق ایران، در قلب تهران گرفته می شود.

رئیس موساد مدعی شد اسرائیل در یک سال اخیر، 27 تلاش برای هدف قرار دادن اسرائیلی ها ازسوی ایران در سراسر اروپا، افریقا و امریکای جنوبی را خنثی کرد.

وی درباره تهدید ترور علیه ایران گفت این علمیات ها شامل " بالاترین سطح از سران ایران" خواهد شد.

او همچنین خواستار ایجاد جبهه واحد علیه ایران با هدف مقابله با این کشور در همه زمینه ها و وارد کردن هزینه اقتصادی، دیپلماتیک،‌ حقوقی به فعایت های هسته ای تهران و فعالیت هایش در منطقه شد.

رئیس موساد همچنین از کشورهای منطقه خواست در برابر ایران از آنچه که او  آن را "خویشتنداری" نامید دست بردارند.

او گفت حرکت امریکا برای تضمین آزادی دریانوردی در منطقه خلیج فارس در برابر آنچه که او "تروریسم دریایی ایران" ادعا کرد قابل تقدیر است.

وی همچنین گفت ایران در سال گذشته میلادی به میزان زیادی احساس امنیت کرد. قراردادهای تسلیحاتی با روسیه نقش مهمی در این زمینه داشتند.

 به گزارش سایت اسرائیلی آی 24نیوز، رئیس موساد ادعا کرد:‌ " ایران به فعالیت های بی پایانش برای هدف قرار دادن اسرائیلی ها و یهودیان در سراسر جهان  ادامه می دهد. ایران از نمایندگانش استفاده می کند و پشت آنها پنهان می شود".

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب