1402/06/25-16:16

اردوغان: لازم باشد با اتحادیۀ اروپا قطع رابطه می‌کنیم

اردوغان: لازم باشد با اتحادیۀ اروپا قطع رابطه می‌کنیم

رییس جمهور ترکیه گفت: در صورت نیاز می‌توانیم راه خود را از اروپا جدا کنیم.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر پارلمان اروپا درباره ترکیه، گفت که آنکارا در صورت لزوم می‌تواند راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کند.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران پیش از سفر خود به ایالات متحده همچنین گفت که اتحادیه اروپا در حال انجام اقداماتی برای فاصله گرفتن از ترکیه است.

گزارش سالانه پارلمان اروپا درباره وضعیت روابط با ترکیه در 13 سپتامبر در نشست عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ به تصویب رسید. در این بیانیه آمده است که آنکارا و بروکسل باید راه های دیگری غیر از الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا برای همکاری پیدا کنند زیرا در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
 
در این گزارش از آنکارا خواسته می شود تا ورود سوئد به ناتو را تایید کند و تاکید می شود که فرایند الحاق یک کشور به ناتو به هیچ وجه نمی تواند با روند الحاق کشور دیگر به اتحادیه اروپا مرتبط باشد. در این گزارش ابراز تاسف می شود که اگرچه ترکیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به طور رسمی نقش روسیه در مناقشه اوکراین را محکوم کرد اما در واقع از تحریم‌های خارج از چارچوب سازمان ملل حمایت نمی‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب