1402/06/29-11:27

شولتس: صلح بدون عدالت، دیکتاتوری است

 شولتس: صلح بدون عدالت، دیکتاتوری است

صدراعظم آلمان نسبت به «راه‌حل‌های تصنعی» درخصوص صلح اوکراین هشدار داد و از رئیس‌جمهور روسیه خواست تا به جنگ اوکراین خاتمه دهد.

به گزارش دولت بهار به نقل از الجزیره، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به زمانی که آلمان به دو قسمت شرق و غرب تقسیم شده بود، اما هر دو با هم به سازمان ملل پیوستند، تاکید کرد: تاریخ آلمان یادآوری می‌کند که سیاست مربوط به صلح نباید در آستانه خود متوقف شود. آلمان آگاه است که آزادی، دموکراسی و رفاه کنونی آن عمیقا ریشه در بهروزی اروپا و جهان دارد.

شولتس با اشاره به همکاری‌ها برای یک جهان چندقطبی تاکید کرد: همکاری‌های بین‌المللی بیشتری در یک جهان چندقطبی نیاز است و سیستم سازمان ملل جایی است که آن دسته از همکاری‌ها می‌تواند رخ دهد. همچنین همه ما منفعتی داریم که احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشورهایمان تضمین شوند و همه ما باید بدانیم که چه چیزی برای آن نیاز است و باید به دیگران نیز چنین حقی را اعطا کنیم. این قوانین طلایی، جهانی هستند.

صدراعظم آلمان طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل سپس به مساله جنگ اوکراین پرداخت و بیان کرد: صلح بدون آزادی، ظلم و صلح بدون عدالت، دیکتاتوری نامیده می‌شود. مسکو در نهایت باید این مسئله را بداند و به جنگ خاتمه دهد.

شولتس در ادامه گفت: اوکراینی‌ها برای زندگی‌ها، آزادی‌هایشان، استقلال و تمامیت ارضی کشورشان مبارزه می‌کنند. آن‌ها برای حفظ اصولی که همه ما در منشور سازمان ملل نسبت به آن‌ها متعهد هستیم، می‌جنگند.

صدراعظم آلمان عنوان داشت: جنگ اوکراین رنج بسیاری را نه تنها در این کشور بلکه برای مردم جهان ایجاد کرده است. مردم در سراسر جهان از نتیجه تورم، افزایش بدهی‌ها، کمبود کود، گرسنگی و افزایش فقر رنج می‌برند.

شولتس در ادامه ضمن آنکه اعلام کرد روسیه «مسئول جنگ اوکراین» است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «هر موقع که بخواهد با یک دستور می‌تواند به این جنگ خاتمه دهد»، گفت: هیچ جایی برای امپریالیسم در جهان چندقطبی قرن بیست و یکم وجود ندارد. آلمان و تمام اعضای سازمان ملل متعهد شده‌اند که به این سازمان جهانی بپیوندند تا قدرت خودمان را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی یکی کنیم. بیایید همه ما تلاش کنیم تا به تعهد خود پایبند بمانیم.

صدراعظم آلمان همچنین از اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر ضرورت اصلاح شورای امنیت این سازمان حمایت کرد.

او تصریح کرد: سازمان ملل باید بازتاب واقعیت جهان چندقطبی باشد اما تا به حال چنین نبوده است و هیچ جا این مسئله آشکارتر از ترکیب شورای امنیت نیست.

اولاف شولتس هم‌چنین گفت: مسئله تغییرات اقلیمی که فعالیت بشر موجب آن می‌شود، بزرگترین چالش جهانی زمان ما است و آلمان به تعهدات خود برای تامین مالی آن عمل می‌کند.

او در پایان ضمن ابراز همبستگی با مردم منطقه قره‌باغ و ابراز خواسته خود مبنی بر آتش‌بس بیان کرد: هنگامی که از صلح حرف می‌زنم، ذهنم پیش کسانی است که صلح برای آن‌ها یک آرزوی دور و بعید تلقی می‌شود. ذهن من پیش مردم قره‌باغ است. فعالیت‌های نظامی تازه به یک بن‌بست ختم می‌شود. آن‌ها باید به چنین چیزی خاتمه دهند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب