1402/07/05-17:14

تحلیل «سوریان» از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران

تحلیل «سوریان» از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران

مربی و کارشناس کشتی فرنگی ایران گفت: ضعف تکنیکی و تاکتیکی در نوع کشتی‌گرفتن کشتی‌گیران فرنگی دیده شد اما این موضوع هم به مسائل روحی و ذهنی آن‌ها برمی‌گردد.

به گزارش دولت بهار، محسن سوریان در گفت‌وگو با مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان گفت: مدال‌ها در کشتی فرنگی تقسیم می‌شود و مثل کشتی آزاد نیست که مدال‌ها به کشورهای ایران، آمریکا و روسیه اختصاص داده شود. با این شرایط تیم ملی کشتی فرنگی توانست عنوان نایب‌قهرمانی را به دست بیاورد که به نظرم عملکرد قابل قبول بود.

وی افزود: در سال قبل از المپیک تمامی کشتی‌گیران با همه توان خود در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند تا بتوانند سهمیه المپیک را به دست بیاورند. چند تا از کشتی‌گیران مثل برادران گرایی، محسن نژاد و دانیال سهرابی باید بهتر نتیجه می‌گرفتند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. قطعاً اگر این کشتی‌گیران بهتر کشتی می‌گرفتند شرایط تیم هم تغییر می‌کرد.

سوریان در مورد عملکرد برادران گرایی اظهار داشت: به نظرم برخی کشتی‎‌گیران شادابی و جنگندگی لازم را نداشتند. آن‌ها می‌توانستند با آمادگی روانی بهتری در مسابقات شرکت کنند. به نظرم مهم‌ترین دلیلی که باعث شد برخی کشتی‌گیران و از جمله برادران گرایی خوب کشتی نگیرند مسائل روحی و روانی بود.

وی تأکید کرد: آن‌ها آمادگی ذهنی و روانی برای مسابقات جهانی نداشتند و از جنگندگی و شادابی لازم هم برخوردار نبودند. کشتی‌گیران می‌توانستند نتیجه بهتری کسب کنند. البته ضعف تکنیکی و تاکتیکی هم در نوع کشتی‌گرفتن آن‌ها دیده شد اما من معتقدم همین ضعف تاکتیکی و تکنیکی هم به مسائل روحی و ذهنی آن‌ها برمی‌گردد.

گرایی آمادگی ذهنی برای جهانی نداشت/موافق حضور تیم در هانگژو نبودم

سوریان گفت: به نظرم امکان ندارد رضا گرایی به این راحتی در خاک بنشیند و بارانداز شود. من فکر می‌کنم نداشتن آمادگی ذهنی و روانی این کشتی‌گیر باعث شد تا او این نتیجه را به دست بیاورد. شادابی و جنگندگی تنها در کشتی میرزازاده دیده می‌شد و دیگر کشتی‌گیران چنین شرایطی نداشتند.

مربی کشتی فرنگی عنوان کرد: ما در سال منتهی به المپیک هستیم و فکر می‌کنم با توجه به نتایجی که تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی به دست آورد نیاز است جلسه‌ای تشکیل شود و عملکرد کشتی‌گیران را مورد بررسی قرار گیرد. نقاط ضعف تیم ملی باید قبل از المپیک شناسایی و برطرف شود.

سوریان در مورد حضور کشتی‌گیران در بازی‌های آسیایی هانگژو خاطرنشان کرد: من اصلاً موافق نبودم کشتی‌گیرانی که به مسابقات جهانی اعزام شدند در رقابت‌های بازی‌های آسیایی هم شرکت کنند. به نظرم باید حتماً دو تیم تشکیل می‌شد و گروه دیگری به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد چرا که در این زمان کوتاه تنها بحث وزن کم کردن کشتی‌گیران مطرح نیست، بلکه فشارهای روحی و جسمی زیادی در جریان مسابقات جهانی روی آن‌ها بوده و مسلماً این شرایط روی عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. امیدوارم کشتی‌گیران هم از نظر روانی و هم ذهنی به خوبی ریکاوری شوند تا بتوانند در مسابقات بازی‌های آسیایی خوب نتیجه بگیرند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب