1399/08/03-08:15

پشت پرده ستاد کرونا چه خبر است/ ایران موش آزمایشگاهی شده؟!

به گزارش دولت بهار، دکتر زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه مجلسی‌ها را به ستاد کرونا راه نمی‌دهند، از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در توییتر ۵ سوال پرسید و نوشت:

۱- چرا ۲۷ درصدنمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها ۱ درصدازمبتلایان جهانی کرونا را دارد؟

۲- چرا کشوری که به شدت تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت، در ردیف اول قرار میگیرد؟

۳- چرا تجربه تلخ اعتماد به سازمان های ظاهرا جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار میکنیم؟

۴- چرا ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه تصمیم سازی آن شفاف نیست؟

۵- چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچکس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟

ایران، موش آزمایشگاهی کرونا!

رضا ملک زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت و عضو "کمیته اجرایی مطالعه کارآزمایی بالینی برای درمان کووید-۱۹" سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: "با گذشت حدود هشت ماه از انجام بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماری کووید -۱۹ نتایج نهایی بررسی ها بر روی اولین گروه از بازوهای درمانی تحت کارآزمایی بالینی اعلام شد. بر اساس نتایج مطالعه چهار داروی ضد ویروس " رمدسیویر"، "لوپیناویر"، "اینترفرون - بتا"  و "هیدروکسی کلروکین" تاثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر ناشی از بیماری مبتلایان به کووید -۱۹ بستری در بیمارستات نشان ندادند. "

یک سایت امنیتی در این باره نوشت:

نکته بسیار مهم در این اطلاعات این‌جاست که در این کارآزمایی بالینی بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران یکی از فعال‌ترین مشارکت‌کنندگان بوده است.

این کارآزمایی با مشارکت بیش از ۱۱ هزار بیمار بستری مبتلا به کووید-۱۹ بستری در حدود ۵۰۰ بیمارستان از ۳۰ کشور از شش منطقه جهان از جمله ایران صورت گرفته و ۳۰۰۰ بیمار در ۲۹ بیمارستان کشور در این برنامه مشارکت داده شدند.

نکته اما این‌جاست، که در حالی که دستگاه بهداشت و درمان کشور در روندی عجیب تلاش می کند «شاگرد اول» کارآزمایی‌هایی این چنین باشد و اطلاعات کوید ۱۹ و مبتلایان به آن به راحتی در اختیار این نوع برنامه‌ها قرار می گیرد که هر اهل فنی به خوبی از پشت‌پرده‌های آن آگاه است، نه تنها هیچ کمکی به جمهوری اسلامی در مهار این بیماری و کاستن از این تلفات نمی شود، که شاهدیم در هفته‌های اخیر، کرونا دست به طغیان زده و روزانه جان صدها هموطن ما را می گیرد.

به راستی این سوال مطرح می شود که چطور ۳۰۰۰ بیمار ایرانی در برنامه‌ای در این سطح شرکت داده شده‌اند، اما هیچ اطلاعاتی درباره ماهیت این برنامه، هویت طراحان و مدیران آن و سرنوشت اطلاعات به دست آمده از این طریق، به ملت داده نمی شود؟

آیا قرار است ایران به یک آزمایشگاه بزرگ تبدیل شود که به راحتی اطلاعات استراتژیک و حیاتی حوزه سلامت ایرانیان از آن استحصال شود؟ آیا آگاهان نه چندان خوش‌بین، حق ندارند که به وجود  رابطه‌ای بین آزمایشاتی چون همان «کارآزمایی» پیش‌گفته و جهش ویروس کرونا و افزایش عجیب قدرت آن در ایران، مشکوک شوند؟

از طرفی خبرهایی مبنی بر جمع آوری و تشکیل بانک اطلاعات بهداشتی ایران توسط سفارتخانه های خارجی به گوش می رسد. سفارت‌خانه ها دنبال جمع آوری اطلاعات پزشکان و کادر درمانی و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها و کادر درمان و داروهای تجویزی و... هستند تا عملیات ارتباط گیری و خروج و جذب کادر پزشکی کشور را دنبال کنند.

مضافا این که نگرانی‌هایی جدی درباره پروژه‌های فروش میلیاردی دارو از طرف شرکت‌های خارجی، با کارگزاری شبکه‌های فاسد لانه کرده در حوزه دارو و درمان و احتمال تبدیل کردن جمهوری اسلامی به آزمایشگاه بزرگ بررسی عوارض داروهایی که هنوز در هیچ‌کجا تست نشده‌اند، از سوی اهل فن و دلسوزان ابراز می شود.

همین تابستان سال گذشته بود که یک شبکه گسترده از مسوولان رده بالای حوزه دارو و درمان در جریان فساد گسترده در واردات دارو و حیف و میل و تاراج منابع کشور، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند که در بین آن‌ها عالی‌ترین مقام سابق حوزه غذا و دارو و معاون او هم حاضر بودند.

حوزه بهداشت و درمان کشور سال‌هاست که به یکی از شاهراه‌های «نفوذ» پنهان دشمن در کشور تبدیل شده که از قضاء، چون دور از صحنه مجادلات سیاسی روز است، عمدتا پنهان از حوزه رصد و پایش و برخورد می ماند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب