1399/08/05-16:17

نرخ ماسک ۱۳۰۰ تومان است/ احتمال کاهش قیمت به ۵۰۰ تومان

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان با بیان اینکه نرخ ماسک ۱۳۰۰ تومان است، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه ای، قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، عباس تابش در یک مصاحبه رادیویی، با اشاره به تولید مطلوب ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده، اظهار داشت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: با توجه به تأمین نیاز، تمامی داروخانه‌ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت ۱,۳۰۰ تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه‌ای قیمت ماسک برای مردم ارزان‌تر نیز تمام می‌شود و قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌کردیم و امروز حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته‌ایم، گفت: ماسک‌های کارگاهی ۱,۵۰۰ تومان و ماسک‌های سه لایه جراحی ۱,۳۰۰ تومان بوده‌اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را ۱,۳۰۰ تومان تصویب کردیم.

تابش گفت: همه داروخانه‌ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر ۱,۳۰۰ تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسک‌های پارچه‌ای، اضافه کرد: مقدمات کار انجام شده و نمونه‌های ماسک پارچه‌ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تأیید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک‌های پارچه‌ای را در دستور کار داریم، بیان کرد: ماسک‌های پارچه‌ای با دوام و قابل شستشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه‌ها قابل استفاده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب