1402/07/30-11:13

۵ رکورد تیم ملی ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا

 ۵ رکورد تیم ملی ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا

سایت AFC به همه رکوردهای تیمی ایران در مهم‌ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا اشاره کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله 82 روز تا شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر، گزارشی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ این رقابت‌ها نوشت.

AFC درباره تیم ملی کشورمان نوشت: ایران بیشترین بازی را در تاریخ جام ملت‌های آسیا دارد. این تیم در 68 مسابقه این رقابت‌ها به میدان رفته که یک بازی بیشتر از کره جنوبی محسوب می‌شود. ایران 41 بار طعم پیروزی را چشیده و با عبور از کره جنوبی (با ثبت 36 برد) از این حیث رکورددار است.

ایران همچنین با 131 گل،‌ صدرنشین لیست تیم‌های گلزن در تاریخ جام ملت‌های آسیاست. کره جنوبی هم تاکنون 106 گل به ثمر رسانده و در کنار ایران، تنها تیم‌های آسیا محسوب می‌شوند که بیشتر از 100 بار دروازه رقبای خود را در جام ملت‌های آسیا گشوده‌اند. ایران همچنین با گل نخوردن در 38 دیدار، رکورد بیشترین کلین شیت (بسته نگه داشتن دروازه) را در تاریخ مسابقات در کارنامه دارد.

ملی‌پوشان کشورمان طولانی‌ترین حضور متوالی در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا را دارند و «قطر 2023» شاهد پانزدهمین حضور آنها در جام ملت‌ها خواهد بود. پس از باخت به عراق در سال 1996، ایران در 20 بازی آخر خود در مرحله گروهی رقابت‌ها شکست نخورده است.

ایران به دنبال قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2023 خواهد بود تا با رکورد ژاپن برای ثبت بیشترین قهرمانی (چهار عنوان) برابری کند. هرچند این تیم پس از سه قهرمانی متوالی که آخرینِ آن در سال 1976 رقم خورد، هنوز به این عنوان دست نیافته است.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب