1402/07/30-19:07

AFC: شانس بالای ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا

 AFC: شانس بالای ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از شانس بالای تیم ملی ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نوشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری السبای قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از نامزدهای قدرتمند و شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سخن به میان آورد.

در گزارشی کنفدراسیون فوتبال آسیا که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: ایران کارنامه‌ای ممتاز در جام ملت‌های آسیا دارد و خود را آماده رقابت در گروه سوم جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است: ایران با ۶۸ بازی بیشترین تعداد بازی را در تاریخ جام ملت‌های آسیا در کارنامه دارد. این تیم با ۴۱ پیروزی بیشترین تعداد پیروزی را هم در تاریخ جام ملت‌های آسیا در کارنامه دارد. ایران با ۱۳۱ گل بیشترین تعداد گل را هم در تاریخ جام ملت‌های آسیا به ثمر رسانده است. تیم ملی فوتبال ایران به همراه کره جنوبی تنها تیم‌هایی هستند که در تاریخ جام ملت‌های آسیا بیشتر از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌اند. ایرانی‌ها همچنین با ۳۸ کلین‌شیت رکورددار بیشتر تعداد کلین‌شیت در این رقابت‌ها نیز هستند.

ایران با ۱۵ بار حضور در جام ملت‌های آسیا بیشترین تعداد حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه دارد. ایران در ۲۰ بازی اخیرش در مرحله گروهی این رقابت‌ها شکست نخورده است. آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. تیم ملی فوتبال ایران در تلاش است تا در جام ملت‌های آسیا در قطر برای چهارمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد تا با قهرمانی‌های ژاپن برابری کند.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب