1402/08/23-17:57

دکتر علیرضابیگی: دولت می‌خواهد مجلسی شکل دهد که هیچ مزاحمتی برایش نداشته باشد

دکتر علیرضابیگی: دولت می‌خواهد مجلسی شکل دهد که هیچ مزاحمتی برایش نداشته باشد

دکتر علیرضابیگی گفت: دولت سعی دارد تا با شکل گیری یک مجلس همسوتر، استارت شکل گیری دولت دوم خودش را هم بزند و طبیعتا از همه ابزارها و امکاناتی که دارد استفاده می‌کند.

به گزارش دولت بهار، متن صحبت های دکتر احمد علیرضابیگی در گفتگو با اصلاحات نیوز بدین شرح است:

این استنادی که هیات اجرایی برای رد صلاحیت من داشته، مستند به بند ۴ ماده ۳۳ قانون انتخابات است که آنهم استدلال این بود که شما به جهت ارتکاب اعمال خلاف امنیت ملی محکومیت دارید. محکومیتی که من دارم مربوط به یک دادگاه بدوی در رابطه با افشا و طرح سوال درباره خودروهای شاسی بلندی که نمایندگان و خانواده هایشان در سال ۱۴۰۱ دریافت کرده اند با استیضاح وزیر صمت در آن سال بوده است.

در این رابطه آقای فاطمی امین شکایتی از من داشتند که این شکایت در دادگاه بدوی به یک سال زندان رای داده شده که هنوز دادگاه تجدید نظر آن برگزار نشده، یعنی محکومیت، قطعیت پیدا نکرده و نمی‌تواند مبنای رد صلاحیت من باشد. ضمن اینکه مطرح کردن این موضوع به عنوان اقدام علیه امنیت ملی هم به نوعی افترا و تهمت است و در جایگاه خود قابل بررسی و بحث خواهد بود.

برداشت شخصی من از قرائن و شواهد این است که قوه مجریه بالاخره می‌خواهد در باقی مانده دوره حیاتش یک گارانتی و ایمنی برای خودش ایجاد کند و مجلسی را شکل دهد که هیچ مزاحمت و مطالبه گری نداشته باشد و از مجلس فعلی نیز همراه تر باشد. امروز یکی از نمایندگان اعلام می‌کرد که ۱۵۰ نفر از نمایندگان مسئولیت ستاد آقای رئیسی را در شهرستان ها و استان هایشان را برعهده داشتند و همچنین این فکت را هم داریم که ۲۲۰ نفر از نمایندگان دوره یازدهم از رئیسی درخواست کردند تا کاندیدای انتخابات شود و ۲۵۰ نفر از نمایندگان از دیگر کاندیداها خواستند تا کنار بروند که آقای رئیسی با آرای بیشتری بتواند رئیس جمهور شود. این اعداد و رقم ها حاکی از دلدادگی نمایندگان به رئیسی است که همین اندک منتقدینی که مشفقانه نسبت به موضوعات نقد وارد می‌کردند و به عنوان نماینده ملت بودند را تاب نیاوردند و مجلسی بیش از این حامی را، خواستار هستند.

دولت سعی دارد تا با شکل گیری یک مجلس همسوتر، استارت شکل گیری دولت دوم خودش را هم بزند و طبیعتا از همه ابزارها و امکاناتی که دارد استفاده می‌کند.

در این موضوع درست مانند یک حزب سیاسی رفتار کردند و زمانی که حزب به قدرت رسید همه سمت ها و مسئولیت ها بین افراد تقسیم میشود، این افراد هم از این رهگذر به این مسئولیت ها دست پیدا کرده‌ اند. هر جریانی که به قدرت می‌رسد منطق حکم می‌کند که از افراد شایسته، با تجربه و... به کار گرفته شوند، اما متاسفانه این جریان ها سعی دارند تا میزان پشتیبانی توده ای خودشان را افزایش دهند.

در سفر استانی که سال گذشته آقای رئیسی به تبریز آمدند، من از جانب نمایندگان مرکز استان، به صورت قرعه انتخاب شدم تا مطالبی را به رئیس جمهور بگویم. در آن جلسه با وجود اینکه نام من در جزئیات برنامه آمده بود، به هر ترتیب اجازه ندادند مطالبم را به نمایندگی از نمایندگان عنوان کنم و به ناچار مجبور به ترک جلسه شدم، بعد از ترک من به آقای پزشکیان می‌گویند. آقای پزشکیان هم می‌گوید قرار بود آقای بیگی به نمایندگی از ما صحبت کند و اگر من صحبت کنم این خلاف اخلاق است، نتیجتا آقای میرتاج الدینی صحبت می‌کند. این نشان می‌دهد تحملی برای شنیدن انتقاد وجود ندارد و یک قضاوتی هم وجود دارد که افراد صحبت نکنند. مصداق همین اتفاقات در مجلس هم رخ می‌دهد. ۴۰ روز به نماینده مردم اجازه صحبت نمی‌دهند، اتفاقی که از عهد مظفر تاکنون رخ نداده است.

 توافق میان وزیر کشور و قالیباف به موضوع استیضاح وزیر کشور برمی‌گردد که یک قرار و مداری بین این دو نفر بوده که بالاخره وزیر کشور لیست آقای قالیباف را تسهیل کند تا بتواند از فیلتر هیات اجرایی عبور کند و در مقابل او هم وزیر کشور را از استیضاح عبور داد. چراکه اگر استیضاح اعلام وصول می‌شد، رای می‌آورد.

قالیباف با کاری که در ارتباط با وزیر کشور انجام داد، در واقع دو هدف را به دست آورد. یکی اینکه وزیر کشور را وادار کرد تا آقای غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور که به زعم قالیباف سد راه بود را برکنار کند و با همین ظرفیت مجلس موفق شد تا وحیدی را از استیضاح عبور دهد و توافق کردند که لیست ایران سربلند را وزیرکشور از فیلترهای مربوطه عبور دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب