1402/08/24-17:47

سرمربی هنگ کنگ: از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم

 سرمربی هنگ کنگ: از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ کنگ به انتقاد از وضعیت زمین تمرینی این تیم پرداخت.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، یورن اندرسن در نشست خبری پیش از بازی با ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: می‌دانیم که ایران رنک ۲۱ جهان و ما رنک ۱۵۰ جهان را داریم. من ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن و سرمربی را دارم که بیشترش در آلمان بوده و در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم.

وی افزود: برای بازی مقدماتی جام جهانی می‌خواستیم ۲ جلسه تمرینی برگزار کنیم اما روز گذشته در زمینی تمرین کردیم که نتوانستیم این کار را انجام بدهیم و این به دور از احترام است. همانگونه که گفتم ۴۰ سال در فوتبال حضور دارم و تاکنون چنین زمین بدی در عمرم ندیده بودم.

سرمربی تیم ملی هنگ کنگ در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درمورد اینکه با توجه به نتیجه بازی اخیر تیم امید این کشور مقابل ایران در بازی‌های آسیایی احتمال می‌دهد تیمش در بازی فردا نیز عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: همان فاصله‌ای که بین تیم بزرگسالان و امید ایران وجود دارد در تیم امید ما نیز است اما در فوتبال هر چیزی امکان پذیر است. البته با انگیزه، تاکتیک و برنامه‌هایی که داریم سعی می‌کنیم فوتبال قابل احترامی را به نمایش بگذاریم.

اندرسن در مورد اینکه آیا خلا برخی بازیکنان تاثیری در بازی فردا برای تیمش دارد، گفت: فردا برخی بازیکنان ما مصدوم شده و برخی نیز به دلیل مسائل خانوادگی نتوانستند در اردو شرکت کنند اما این مسئله باعث شد نگاهی به بازیکنان جوان باانگیزه داشته باشم که دوست داشتند مقابل ایران بازی کنند و فرصتی شد از آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: از وقتی به هنگ کنگ آمدم ۲ بار با ایران بازی کرده‌ایم و دیدار برگشت مقدماتی جام جهانی و دیدار در جام ملت‌ها را نیز با ایران پیش رو داریم. این باعث می‌شود ۲ تیم از هم شناخت خوبی پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی هنگ‌کنگ درپاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین تیم فعلی‌اش و تیم چهار سال قبل که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برابر ایران بازی کرد وجود دارد، گفت:بازی‌های چهار سال پیش من مربی نبودم و این را باید بازیکن ما جواب بدهد که چهار سال قبل هم حضور داشت.

چان، بازیکن تیم ملی فوتبال هنگ کنگ در نشست خبری در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: قطعا چهار سال قبل با الان خیلی فرق دارد و سبک بازی که اندرسن آورده اروپایی است‌. ما فوتبال پرتنش تری بازی می‌کنیم. فقط نیامده‌ایم مقابل ایران بازی کنیم و دنبال نتیجه گرفتن هستیم. می‌خواهیم بازی پرانرژی، درگیرانه و پرتنشی داشته باشیم.

اندرسن ادامه داد: پس از مشکلاتی که بابت مصدومیت داشتیم ۷_۸ بازیکن جوان را دعوت کردیم گه هنوز نمی‌دانم انها را در ترکیب اصلی قرار می‌دهم اما سعی داریم به آنها فرصت بدهیم تا بازی در چنین سطحی را تجربه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تمرین درست نکردن ایا برای بازی فردا اماده هستند، گفت: وقتی نمی‌توانیم تمرین کنیم چگونه می‌توانیم آماده باشیم. بار اولی است که به ایران آمده ام و به ایران و این کشور احترام می‌گذارم اما آن زمین تمرین به دور از احترام است. امروز در استادیوم اصلی تمرین می‌کنیم و امیدوارم با انجام یک تمرین خوب برای بازی فردا آماده باشیم.

چان درمورد بازی فردا تصریح کرد: ایران بازیکنان خیلی خوب و سطح بالایی دارد که در پنج لیگ معتبر اروپایی بازی می کنند و تیم‌شان کیفیت خیلی خوبی دارد. ما هم امیدواریم فوتبال هنگ کنگ رل نشان داده و روح بازی خوبی داشته باشیم.

اندرسن درمورد میزان امیدوار‌ی‌اش برای بازی فردا بازی مقدماتی جام جهانی است و همه بازی ها را دوست داریم ببریم. سعی خود را می‌کنیم اما فاصله بین ایران و هنگ کنگ خیلی زیاد است. البته اگر یک تاکتیک درست و چینش درستی در زمین داشته باشید، هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد. 

وی اضافه کرد: جدا از همه این موارد برای فردا برنامه خیلی خوبی برای بازی با ایران تدارک دیده‌ایم. از کیفیت بازیکنان ایران مثل طارمی، آزمون و قدوس باخبر هستم‌‌ سعی داریم بازی خوبی را به نمایش گذاشته و پس از بازی می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نظرات

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب