1402/08/24-20:30
دکتر علیرضابیگی:

منفعت دولت در مشارکت پایین مردم در انتخابات است/ هیأت اجرایی، ابزار دولت برای برخی تسویه‌ حساب‌ها بود!

منفعت دولت در مشارکت پایین مردم در انتخابات است/ هیأت اجرایی، ابزار دولت برای برخی تسویه‌ حساب‌ها بود!

دکتر علیرضابیگی گفت: الان با یک استدلالی می‌شود گفت که منفعت دولت در مشارکت پایین است، چون اگر مجلسی توفنده، پرشور، بانشاط و بر مبنای اراده مردم تشکیل شود، حتما بازخواست از دولت با قدرت بیشتری انجام خواهد شد و ایمنی‌ای که دولت در مجلس یازدهم داشت حتما در مجلس دوازدهم نمی‌تواند داشته باشد.

به گزارش دولت بهار، متن صحبت های دکتر احمد علیرضابیگی در گفتگو با وقایع روز بدین شرح است:

آن‌چه در رابطه با ردصلاحیت بنده اتفاق افتاده بیشتر شاید محصول عدم اگاهی از قوانین بوده باشد، چون فارغ از اینکه ارجاع پرونده من به دادگاه درست بوده یا نه، رای صادره در واقع غیر قطعی بوده و محکومیتی منظور نشده است و این حکم باید به دادگاه تجدید نظر برود تا قطعیت پیداکند. حال فکر می‌کنم استناد به یک رای غیر قطعی برای رد صلاحیت یک نماینده با استفاده از بند چهار ماده سی و سه قانون انتخابات، که در واقع محکومین به مجازات‌های مربوط به اقدام علیه امنیت ملی را شامل می شود، بیشتر محصول کم‌سوادی و کم‌آگاهی کسانی بوده باشد که مبادرت به این موضوع کردند. یعنی آقای فاطمی امین را امنیت ملی تصور کردند و کاری که ما انجام دادیم، اقدام علیه آقای فاطمی امین تعریف شده یعنی اقدام علیه امنیت ملی و یک حکم غیر قطعی نیز صادر شده است.

علاوه بر این، بالاخره یک جریانی وجود دارد که از مخالفت گریز دارد و وقتی من به عنوان نماینده مردم، با بیان دلیل و استدلال، موضوعاتی را مطرح می‌کنم و از دولت انتقاد می‌کنم که تاکنون هیچ‌یک از این موضوعات هم پاسخ داده نشده است، خب یک هم‌چنین ابزار‌هایی هم در اختیار دولت هست که بتواند تسویه حساب‌هایی انجام دهد، ولی بالاخره مراحل دیگری مانند هیئت نظارت استان و خود شورای نگهبان مرکز هم هست.

به فضل الهی ما از همه ابزار‌های قانونی برای استیفای حق خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه هیچ توقعی هم نداریم و طلبکار هم نیستیم که ما حتما نماینده باشیم یا از قبل نمایندگی کیسه‌ای دوخته باشیم و بنا باشد چیزی عایدمان شود. اگر افتخار پیدا کنیم، نماینده ملت ایران خواهیم بود و اگر هم این بار از دوش برداشته شود، بسیار احساس سبکی خواهیم کرد.

خود دولت به نحوی رفتار میکند که گویی اساسا تاب شنیدن حرف مخالف را ندارد به همین جهت ابزاری هم که در اختیار دولت قرار دارد همین هیأت‌های اجرایی است و از آن استفاده می‌کند.

الان با یک استدلالی می‌شود گفت که منفعت دولت در مشارکت پایین است، چون اگر مجلسی توفنده، پرشور، بانشاط و بر مبنای اراده مردم تشکیل شود، حتما بازخواست از دولت با قدرت بیشتری انجام خواهد شد و ایمنی‌ای که دولت در مجلس یازدهم داشت حتما در مجلس دوازدهم نمی‌تواند داشته باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب