1402/08/25-18:08

معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم

 معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم

برگزیدگان بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم توسط بزرگان ترویج علم و موسسان انجمن ترویج علم تقدیر شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، مراسم بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران، امروز(۲۵ ابان‌ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

برگزیدگان بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم به شرح زیر است:

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش تلاش پایدار: شهرداد میرزایی؛ برای یادآوری نقش مهم در تأسیس انجمن ترویج علم ایران و بنیانگذاری جایزه ترویج علم ،به پاس سال‌ها تلاش مسئولانه و هدفمند برای توسعه و تعمیق فرهنگ علمی در میان اقشار مختلف جامعه، پشتیبانی صمیمانه و فروتنانه از فعالیت مروجان علم، نوآوری در صنعت نشر و عرضه کتاب و از رهگذر آن ترویج کتاب‌خوانی.

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش تلاش پایدار: علی دهباشی؛ برای قدردانی از سالها تلاش بی‌وقفه، همه‌جانبه، امیدوارانه و آزادمنشانه در عرصه فرهنگ ایران زمین، بویژه تلاش چشمگیر در جلب توجه جامعه نسبت به زندگی و آثار بزرگان اندیشه، علم، ادب و هنر.

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش ادبیات کودک (بزرگداشت توران میرهادی): ایران گرگین؛  به منظور تقدیر از تلاش مسئولانه، هدفمند، همه‌جانبه، انسانی و اخلاقی در ترویج علم و آگاهی و نقش موثر در عمومی سازی ادبیات کودک در حوزه‌های گوناگون و تلاش و همکاری مستمر در تالیف نخستین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان ایرانی با رویکرد دانش بومی.

- برگزیده اول تندیس و لوح سپاس در بخش تلاش خلاقانه در ترویج علم: معصومه میرحسینی انارک؛ به منظور قدردانی از کوشش چشمگیر و فعالیت پیوسته در راستای عمومی‌سازی دانش از طریق تربیت صدها علاقمند به علوم و منجم آماتور، ایجاد و تجهیز مراکز علوم و نجوم در نقاط محروم و پرورش نسلی از مروجان علم در جنوب شرق کشور.

- برگزیده دوم تندیس و لوح سپاس در بخش تلاش خلاقانه در ترویج علم: احمد کریمی؛ به‌ منظور قدردانی از تلاش مسئولانه، مستمر و گسترده در حوزه نجوم، ترویج ستاره‌شناسی، زمین‌شناسی و طبیعت‌گردی و ارتقای شیوه ارائه مفاهیم علمی در آسمان نمای گنبدمینا و بکارگیری ظرفیت‌های این مرکز برای برگزاری شب‌های رصدی.

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش محیط زیست (بزرگداشت هنریک مجنونیان): پویا نیکجو؛ به پاس کوشش چشمگیر در راستای عمومی‌سازی دانش از طریق آموزش محیط زیست و بوم گردشگری، توجه خاص به رویکرد کاوشگری در طبیعت برای کودکان و نوجوانان به‌ صورت عملی و تجربی و فعالیت‌های حرفه‌ای و داوطلبانه در نواحی مختلف ایران.

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش رسانه و ترویج علم: ذوالفقار دانشی؛ به پاس سال‌ها تلاش حرفه‌ای، مسئولانه و نوآورانه  ترویج علم در رسانه‌، ویرایش و ترجمه‌های فراوان و درخشان کتاب‌های روزآمد علم برای همه، آموزش روزنامه‌نگاری علم و برگزاری انواع دوره‌های آموزشی علمی، بویژه برای نوجوانان

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش نهادها و سازمان‌های مروج علم: موزه صلح تهران؛
به پاس انجام  فعالیت‌های علمی و آموزشی با هدف ترویج فرهنگ صلح از طریق نشان دادن پیامدهای ناگوار جنگ و خشونت و آثار زیانبار آن بر انسان‌ها و محیط زیست و ایجاد محملی برای گفتگو، پژوهش و فرهنگ سازی  به جای تماشای صرف اشیاء تاریخی.

- برگزیده تندیس و لوح سپاس در بخش معلمان مناطق محروم(بزرگداشت محمد بهمن‌بیگی): مراد حاصل پشنگه؛ به دلیل سال‌ها تلاش برای اعتلای علم و اندیشه میان دانش‌آموزان عشایر فارس و خوزستان.

- برگزیده لوح سپاس برای مستند علمی «کاپیتان من»: بهرام رادان؛ به عنوان هنرمندی سرشناس و دغدغه‌مند که در راستای عمومی‌سازی دانش از طریق برقراری ارتباط نزدیک با بطن جامعه و ترویج مفاهیم  تخصصی علم به زبان ساده با استفاده مؤثر از بستر سینما در مستند علمی فاخر «کاپیتان من» تلاشی چشم‌گیر و شایسته داشته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب