1402/09/01-17:45

موافقتنامه‌ جامع پادمان به‌طور کامل در ایران اجرا می‌شود

موافقتنامه‌ جامع پادمان به‌طور کامل در ایران اجرا می‌شود

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاها درباره روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی و تدابیر جبرانی ایران در برجام، تصریح کرد که موافقتنامه‌ جامع پادمان (CSA) به‌طور کامل در ایران اجرا می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «رافائل گروسی» عصر چهارشنبه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام به خبرنگاران در وین گفت: هرچند بدلیل محدودیت‌هایی که ایران پس از توقف بسیاری از بندهای اتمی ذیل برجام ایجاد کرده و تدابیری را که تحت بیانیه مشترک ۴ مارس توافق شد، اجرا نمی‌کند، اما ما موافقتنامه‌ جامع پادمان را به طور کامل اجرا می‌کنیم.

رافائل گروسی امروز در جمع خبرنگاران اذعان کرد که بخش‌هایی از بیانیه اسفند گذشته اجرا شده و در این باره توضیح داد: «ما موفق شدیم تعداد زیادی دوربین نظارتی نصب و دستگاه‌های اندازه‌گیری برخط را دوباره وصل کنیم، همچنین آن‌ها را تنظیم و سرویس کنیم؛ اما می‌گوییم که روند اجرای آن تقریبا از ماه «می» متوقف شده است.»

مدیرکل آژانس ساعاتی پیش طی سخنانی در نشست شورای حکام ادعا کرد: موضع ایران بی‌سابقه و مغایر با همکاری‌های مورد نیاز و مورد انتظار برای تسهیل اجرای مؤثر موافقت‌نامه جامع پادمان و در تضاد با روح همکاری مورد توافق در بیانیه مشترک ۴ مارس است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران مدعی شد که تصمیم ایران «ضربه جدی به توانایی آژانس برای انجام مطلوب فعالیت‌های خود وارد می‌کند». او با این حال تصریح کرد که با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در تماس است تا به گفته او مساله رفع شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب