1402/09/02-18:00

قطر: توافق آتش‌بس در غزه صبح جمعه اجرا می‌شود

 قطر: توافق آتش‌بس در غزه صبح جمعه اجرا می‌شود

وزارت خارجه قطر اعلام کرد توافق آتش‌بس موقت در غزه میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین و همچنین تبادل اسرا از ساعت هفت صبح روز جمعه به وقت محلی اجرا می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، پس از وقفه یک روزه در اجرای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد این توافق از ساعت هفت فردا (جمعه) به وقت محلی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

بامداد چهارشنبه، رژیم صهیونیستی و حماس بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا پس از پذیرش شروط مقاومت توسط تل‌آویو به توافق رسیدند و قرار بود این توافق امروز اجرا شود اما شامگاه چهارشنبه «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از تاخیر در آن خبر داد و گفت توافق تا قبل از روز جمعه اجرا نمی‌شود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی دستگاه دیپلماسی قطر درباره اجرای توافق تأکید کرد که تماس‌ها با تمامی طرف‌ها و واسطه‌ها به پایان رسید و لیست اسامی افرادی که قرار است آزاد شوند، دریافت شد.

مقام قطری با بیان اینکه طی چهار روز ۵۰ اسیر در غزه آزاد خواهند شد، افزود: اولین گروه از اسرای غیرنظامی ساعت چهار عصر جمعه تحویل گرفته خواهند شد.

الانصاری همچنین خبر داد اولین گروه از اسرای غیرنظامی که قرار است آزاد شوند، شامل ۱۳ زن و کودک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: صلیب سرخ و هلال‌احمر بخش کاملی از عملیات تحویل اسرا خواهند بود.

مقام قطری همچنین ابراز امیدواری کرد «این آتش‌بس موقت انسانی سرآغاز عملیاتی بزرگ‌تر برای تحقق آتش‌بس دائمی و صلح دائمی باشد».

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: ورود کمک‌ها بلافاصله از گذرگاه رفح آغاز می‌شود و امیدواریم بیشترین میزان کمک‌ها وارد شود.

الانصاری در پایان گفت: هدف اصلی ما از توافق این است که انگیزه‌ای برای آتش‌بس بیشتر و پایان‌دادن به جنگ باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب