1399/08/13-14:54

شناسایی ۸۹۳۲ بیمار جدید کرونا در کشور/ فوت ۴۲۲ بیمار دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۹۳۲ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش دولت بهار، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۲۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

لاری گفت:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

وی همچنین افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۵۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری در توضیح استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

انتقال تصاعدی کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب

دکتر سیماسادات لاری گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن فرد آلوده به فضای اطراف منتقل می شود و طبق آخرین تحقیقات ذرات سبک تر ویروس می توانند ساعتها در هوای پیرامون فرد مبتلا باقی بمانند.

وی ادامه داد: بنابراین برخورداری از تهویه مناسب در محیط های سربسته می تواند تا حد زیادی خطر انتقال ویروس را کاهش دهد.

لاری گفت: بر همین اساس در فصل سرد سال و بسته بودن درب و پنجره ها در منازل، نگرانی ما در نظام سلامت، عدم امکان تهویه مناسب در محیط های سربسته است که قدرت انتقال ویروس را به صورت تصاعدی افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: بنابراین در چنین شرایطی توصیه می شود که افراد حضور خود را در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع مانند مراکز خرید به حداقل رسانند و در صورت حضور در چنین اماکنی حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به حفظ اصول فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر حساس باشند.

وی گفت: در چنین شرایطی لازم است از برگزاری مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی نیز خودداری شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب