1399/08/14-16:10

جمعی از محکومان امنیتی آزاد شدند

رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان عمومی و انقلاب و همچنین سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

به گزارش دولت بهار، قوه قضاییه با موافقت مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پر برکت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، عفو گسترده ای را که شامل ۳۷۸۰ نفر از زندانیان و برخی محکومان امنیتی میشود به مرحله اجرا گذاشته است.
 
عفو محکومان مشمول و دارای شرایط لازم، به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، رویه ای است که طی سالهای اخیر همواره مورد توجه قوه قضاییه و موافقت و عنایت رهبر معظم انقلاب بوده اما تعداد این عفوها و افرادی که هربار شامل آن میشوند در دوره آیت الله رییسی افزایش یافته، به طوری که در ۲۰ ماه گذشته ۱۴ عفو و آزادی مناسبتی به مرحله اجرا در آمده است. همچنین برخی زندانی ها مثل محکومین امنیتی که در دوره های قبل مشمول عفو قرار نمیگرفتند در دوره رییسی بهره مند شده و اسامی آنها نیز در لیست زندانیان عفو شده قرار گرفته است.

در ادامه این روند، قوه قضاییه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) لیستی از محکومان دارای شرایط را برای عفو، خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرده که با موافقت ایشان این افراد به آغوش خانواده های خود بازمیگردند که در میان آنان جمعی از محکومان امنیتی هم حضور دارند و آزاد خواهند شد.

برخی از محکومان امنیتی نیز که عفو میشوند مدتی است با مرخصی بیرون از زندان هستند که به دلیل حسن رفتار مشمول عفو شده و دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب