1402/09/09-17:34

حکم محکومیت نواز شریف لغو شد

 حکم محکومیت نواز شریف لغو شد

دادگاهی در پاکستان حکم محکومیت نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان را در یک پرونده فساد لغو کرد و راه را برای فرصت‌های سیاسی جدید برای او هموار کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، اعظم نظیر ترار، وزیر سابق که اکنون وکیل نواز شریف است، گفت که دادگاه عالی اسلام آباد شریف را تبرئه کرد. به گفته وی، شاکیان اداره محاسبات ملی موفق به جمع آوری شواهد برای پرونده خود نشدند.

در سال ۲۰۱۸، دادگاه حسابرسی، شریف را به دلیل داشتن دارایی بیش از منابع درآمد اعلام شده در پرونده‌ای به نام اونفیلد((Avenfield ) به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به نوشته لوموند، دادگاه او را در پرونده دیگری به دلیل داشتن یک کارخانه فولاد در عربستان سعودی به هفت سال زندان محکوم کرد.

شریف پس از بازگشت به پاکستان در ماه گذشته پس از چهار ماه تبعید خودخواسته در بریتانیا، برای هر دو پرونده درخواست تجدید نظر کرد. درخواست تجدیدنظر در پرونده دوم هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

شریف که سه بار نخست وزیر پاکستان بوده، در سال ۲۰۱۷ توسط دیوان عالی کشور برکنار شد. براساس قوانین پاکستان هیچ فردی با سابقه مجرمیت قادر به شرکت در انتخابات پارلمانی نیست. بنابراین تصمیم جدید دادگاه به شریف برای انتخابات فوریه، فرصت‌های انتخاباتی جدیدی ارائه می‌دهد.

یکی از جانشینان و رقیب سیاسی شریف، عمران خان، در سال ۲۰۲۲ توسط پارلمان با رای عدم اعتماد برکنار شد. او در حال حاضر در زندان است و همچنین به اتهام فساد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب