1402/09/11-18:31

درخواست جهانی برای افزایش منابع انرژی هسته‌ای

درخواست جهانی برای افزایش منابع انرژی هسته‌ای

بیش از 20 کشور جهان از جمله امارات، آمریکا و فرانسه، امروز(شنبه) در بیانیه ای مشترک در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل خواستار 3 برابر کردن منابع انرژی هسته ای جهان تا سال 2050 برای کاهش وابستگی به ذغالسنگ و گاز شدند.

به گزارش دولت بهار، الشرق الأوسط نوشت:«در متن این بیانیه آمده است: «این بیانیه نقش کلیدی انرژی هسته ای در تحقق کربن صفر را و امکان دستیابی به هدف محدود کردن گرمایش آب و هوا به 1.5 درجه سانتی گراد تا سال 2050 را پذیرفته است.»

لیست امضا کنندگان این بیانیه شامل کشورهای بلغارستان، کانادا، فنلاند، غنا، مجارستان، ژاپن، کره جنوبی، مغرب، مغولستان، هلند، لهستان، اسلواکی، اوکراین، جمهوری چک، انگلیس، رومانی و اسلوونی است، اما چین و روسیه، دو کشور برجسته در زمینه ساخت نیروگاه های هسته ای جزء امضا کنندگان این بیانیه نبوده اند.

امضاکنندگان این بیانیه از مؤسسات بین المللی مؤثر مانند بانک جهانی خواستند انرژی هسته ای را در تأمین بودجه خود بگنجانند.

در همین حال اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که بیش از 110 کشور به تعهد خود برای سه برابر کردن انرژی های تجدیدپذیر جهان تا سال 2030 ملحق شده اند و از همه ما خواست که این اهداف را در تصمیم نهایی COP لحاظ کنیم.

قرار دادن این توافق در تصمیم نهایی اجلاس آب و هوای سازمان ملل نیز نیازمند اجماع بین نزدیک به 200 کشور حاضر است. در حالی که چین و هند حمایت خود را از سه برابر کردن انرژی های تجدیدپذیر جهانی تا سال 2030 اعلام کرده اند، هیچ یک تایید نکرده اند که از این تعهد کلی حمایت خواهند کرد؛ تعهدی که افزایش انرژی پاک را با کاهش مصرف سوخت فسیلی همراه می کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب