1399/08/15-16:15

تصویب ۶ قطعنامه به نفع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست خود به شش قطعنامه به نفع فلسطین درباره کمک‌ به آوارگان، شهرک‌سازی و اقدامات صهیونیست‌ها رأی داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از آناتولی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته ویژه مسائل سیاسی و پایان دادن به استعمارگری) به شش قطعنامه به نفع فلسطین رأی داد.

«عمر عوض‌الله» مسئول دایره سازمان ملل در وزارت خارجه فلسطین گفت که فلسطین هر ساله در نشست دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل، این شش قطعنامه را برای رأی‌گیری ارائه می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعنامه نخست مربوط به فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) است که ۱۵۱ کشور رأی مثبت به آن داده و نُه کشور نیز رأی ممتنع دادند.

قطعنامه دوم مربوط به ارائه کمک به آوارگان فلسطینی است که با ۱۵۳ رأی موافق، دو رأی مخالف و دوازده رأی ممتنع تصویب شد.

قطعنامه سوم مربوط به حفظ اموال و دارایی‌های آوارگان فلسطینی است که ۱۵۱ کشور به آن رأی موافق، شش کشور رأی مخالف و هشت کشور رأی ممتنع دادند.

قطعنامه چهارم مربوط به شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است که با رأی موافق ۱۴۲ کشور به تصویب رسید.

قطعنامه پنجم مربوط به تجاوزات اسرائیل علیه حقوق ملت فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است که ۱۸۳ کشور به آن رأی موافق، نُه کشور رأی مخالف و ۱۶ کشور رأی ممتنع دادند.

قطعنامه ششم نیز مربوط به کمیته ویژه تحقیقات درباره اقدامات رژیم صهیونیستی و تأثیرات آن بر حقوق ملت فلسطین است که با ۷۲ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۷۶ رأی ممتنع تصویب شد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین از تصویب این شش قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال و تأکید کرد که تصویب این شش قطعنامه نشان می‌دهد که موضع جامعه جهانی همچنان در قبال حقوق ملت فلسطین و آوارگان آن و نیز مقابله با اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی ثابت است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب