1402/09/14-23:51

اروپایی‌ها در پایان ماه چقدر پول ذخیره می‌کنند؟

به گزارش دولت بهار، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط Eurostat، اداره آمار اتحادیه اروپا، در سال گذشته، اروپایی‌ها تصمیم گرفتند یک‌هشتم درآمد خود را پس‌انداز کنند. در سال ۲۰۲۲، خانوارها در اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱۲/۷ درصد از درآمد قابل تصرف خود را پس‌انداز کردند، در حالی که این نرخ برای منطقه یورو بالاتر بود و ۱۳/۷ درصد بود.

درآمد قابل تصرف خانوار همان چیزی است که خانوارها پس از کسر مالیات و نقل و انتقالات برای خرج و پس‌انداز در دسترس دارند، همانطور که توسط یورواستات تعریف شده است.

سیلوین برسینگر، اقتصاددان ارشد در آستر، توضیح داد: «اگر خانوارها ۱۰۰ یورو درآمد داشته باشند، ۸۷/۳۰ یورو خرج می‌کنند و ۱۲/۷۰ یورو باقی می‌ماند». او افزود: «این یک رقم عادی است. در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا نرخ پس‌انداز خانوارها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.» بر اساس آمار Statista، پس‌انداز در اروپا رقمی بسیار بالاتر از ایالات متحده دارد؛ جایی که ساکنان آن تنها ۳/۴ درصد از درآمد خود را در سپتامبر ۲۰۲۳ پس‌انداز کردند.

در اتحادیه اروپا، آلمان با بالاترین نرخ پس‌انداز ناخالص (۱۹/۹۱) به رتبه اول رسید، هلند با ۱۹/۴۴ رتبه دوم و لوکزامبورگ رتبه سوم (۱۸/۱۴) را به دست آورد. دو کشور با نرخ پس‌انداز منفی در وضعیت قرمز قرار دارند؛ آنها بیشتر از درآمدشان خرج می‌کنند. آنچه آنها به دست می‌آورند برای تأمین مالی مصرف‌شان کافی نیست، بنابراین آنها وام می‌گیرند یا از پس‌اندازهایی که در گذشته انباشته کرده‌اند استفاده می‌کنند. این دو کشور لهستان و یونان هستند./ تجارت‌نیوز

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب