1399/08/16-16:32

بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به مالک اصلیش بازگردانده شد

بعد از بازگشت دشت مغان، حالا با حکم دیوان عالی کشور "سبلان پارچه" بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه هم به صاحب اصلی‌اش بازگشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از مركز رسانه قوه قضائيه، كمتر از 2 ماه از سفر رئيس قوه قضاييه به استان اردبيل و‌ بازديد از كارخانه "سبلان پارچه" بزرگترين كارخانه نساجي خاورميانه، در راستاي تعطيل‌شدن كارخانه به دليل عدم پايبندي بانك به تعهداتش پس از تمليك كارخانه و طرح شكايت مديران و كارگران اين مجموعه عظيم توليدي و صنعتي به دستگاه قضا؛ دادگستري استان اردبيل خواستار اعمال ماده 477 و بررسي مجدد پرونده ورشكستگي و تملك كارخانه شد كه مورد موافقت رئيس قوه قضاييه قرار گرفت.

ناصر عتباتي در مورد آخرين وضعيت ورود دستگاه قضا به مشكل كارخانه سبلان پارچه اظهار كرد: در اين زمينه 2 جلسه در تهران با حضور مسئولان عالي قوه قضاييه، مديرعامل بانك عامل، تعدادي از اعضاي هيئت مديره و بنده برگزار شد.

رئيس دادگستري استان اردبيل افزود: با دستور ويژه‌اي كه رياست قوه قضاييه در خصوص تسريع و تدقيق در پرونده اعمال ماده 477 راجع به ورشكستگي اين كارخانه صادر كرده بود، ديوان عالي موضوع را رسيدگي و هم اكنون با حكم ديوان كارخانه به مالك اصلي باز مي‌گردد و بانك نيز مشاركت خواهد داشت.

عتباتي تاكيد كرد: نشست با مالك كارخانه، بانك عامل و مسئولان عالي قضايي براي تعيين تكليف بدهي‌هاي كارخانه به بانك و سرعت در روند اشتغال و ارتقاي توليد با پيگيري‌هايي كه انجام مي‌شود، در دستور كار است.

رئيس دادگستري استان اردبيل پيرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با شركت «كشت و صنعت مغان» نيز اظهار كرد: پس از سفر رياست قوه قضاييه و صدور 6 دستور براي تعيين‌تكليف «كشت و صنعت مغان»، با راي هيات داوري اين واگذاري ابطال شد و در اين ميان تمام تلاش مجموعه دادگستري استان اردبيل اين است كه امور روزمره شركت و اقداماتي كه بايد انجام شود، تعطيل نشود.

وي افزود: همه امور شركت از قبيل انجام كشت، برداشت و فروش محصول، ايفاي تعهدات، اجراي قراردادها و پرداخت حقوق كارگران از سوي تيم ويژه‌اي كه سازمان خصوصي سازي تشكيل داده و نماينده‌اي از دادگستري استان هم در آن حضور دارد تحت كنترل است و دستگاه قضايي مستقيماً بر اين امور نظارت مي‌كند.

رئيس كل دادگستري استان اردبيل تصريح كرد: در مهرماه هم هيچگونه مشكلي در پرداخت حقوق وجود نداشت و حتي برخلاف ماه‌هاي قبل، حقوق تمامي كاركنان به صورت كامل چند روز زودتر پرداخت شد.

اين مقام قضايي يادآور شد: با توجه به اعتراض خريدار به تصميم هيئت داوري و تقاضاي ابطال راي هيئت داوري از ناحيه وي، پرونده در يكي از شعب دادگاه حقوقي تهران در حال بررسي است و منتظر تصميم مرجع قضايي هستيم. 

عتباتي با بيان اينكه دستگاه قضايي در جهت مراقبت از اموال و سرمايه، تجهيزات و كارخانجات شركت كشت و صنعت مغان اقدامات مقتضي را انجام مي‌دهد، اعلام نمود: دادگستري با حضور مستمر قاضي ويژه در شركت و بازديد‌هاي دوره‌اي و صدور دستورات قضايي تمام تلاش خود را در جهت حفظ اموال شركت كشت و صنعت مغان به كار بسته است.

رئيس كل دادگستري استان اردبيل تصريح كرد: پيرو جلسه با دادستان كل كشور در رابطه با اين شركت و پيگيري‌هايي كه از رئيس سازمان خصوصي سازي انجام مي‌شود، امور به نحو مطلوب در حال انجام است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب