1402/09/28-11:02

پارلمان هند عضویت ۷۹ قانونگذار را در پارلمان تعلیق کرد

پارلمان هند عضویت ۷۹ قانونگذار را در پارلمان تعلیق کرد

مجالس سفلی و علیای هند روز دوشنبه عضویت ۷۹ قانونگذار مخالف دولت را به دلیل اخلال در جلسات پارلمان این کشور به حالت تعلیق در آوردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، هفته گذشته نیز ۱۴ قانونگذار دیگر از حضور در پارلمان تعلیق شده بودند.

اگر چه اخلال و اعتراض در پارلمان هند مساله غریبی نیست، اما تعلیق ۹۳ قانونگذار بالاترین رقمی است که تاکنون ثبت شده است.

جلسات مجالس سفلی و علیای هند درباره تعلیق قانونگذاران مخالف دولت از تلویزیون به طور زنده پخش شد. تصاویر ویدیویی قانونگذاران را نشان داد که مقابل رئیسان مجلس تحصن کرده و شعار می‌دادند.

اعتراضات نمایندگان مخالف پس از آن شدت گرفت که پلیس پنج نفر را به دلیل نقض ترتیبات امنیتی در ساختمان جدید پارلمان با اتهامات تروریستی مواجه شد.

اخیرا یک مرد معترض به پارلمان سفلی نفوذ کرد و پس از شعار دادن یک بمب دودزا در آنجا پرتاب کرد.

هر چند که رئیس مجلس سفلی گفته که تحقیقاتی در این باره انجام می‌شود و وزارت کشور نیز آن را بررسی می‌کند اما نمایندگان اپوزیسیون خواستار بحث در این باره در صحن مجلس و صدور بیانیه رسمی از سوی «آمیت شاه» وزیر کشور هند هستند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در مصاحبه‌ای نفوذ در امنیت پارلمان را یک مساله بسیار جدی خواند اما گفت که نیازی به بحث پارلمانی نیست.

نمایندگان مخالف، دولت را به متهم کرده‌اند که رفتاری دیکتاتوری دارد. مالیکارجون خارگی رئیس حزب کنگره دوشنبه در شبکه ایکس نوشت: ابتدا، نفوذی‌ها به پارلمان حمله کردند. اکنون دولت مودی به پارلمان و دموکراسی حمله کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب