1399/08/21-09:29

کنکور ۱۴۰۰ حذف نمی‌شود

 کنکور ۱۴۰۰ حذف نمی‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حذف کنکور یک پروسه تدریجی است و باید کار کارشناسی روی آن انجام بگیرد، گفت: به طور یقین کنکور ۱۴۰۰ حذف نخواهد شد.

به گزارش دولت بهار، دكتر سعيد رضا عاملي در گفت و گو با ايسنا، ضمن اعلام اين مطلب در پاسخ به برخي اخبار و اظهار نظرها مبني بر حذف قطعي كنكور تا يك يا دو سال آينده، اظهار كرد: كنكور كارشناسي و ورودي دانشگاه ها قطعا براي سال آينده يعني ۱۴۰۰ حذف نخواهد شد و نبايد نگراني در بين داوطلبان ايجاد كرد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه حذف كنكور يك فرآيند پيچيده است،  تصريح كرد: ابتدا بايد سياست هاي حذف كنكور در نقشه جامع علمي كشور به تصويب برسد و بعد سازمان سنجش آموزش كشور مقدمات اجرايي آن را تهيه كند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار كرد: براي انجام اقدامات اجرايي حذف كنكور در ساز مان سنجش آموزش كشور نيازمند همكاري هاي بيشتر  وجود دارد بنابراين كنكور سال آينده برقرار است.

پيش از اين مباحثي در خصوص حذف كنكور ار سوي برخي نمايندگان مجلس مطرح شده بود و حجت‌الاسلام والمسلمين احمدحسين فلاحي نماينده مردم همدان در مجلس نيز در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرده بود كه مسئله حذف كنكور در دستور كارگروه آموزش عالي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قرار دارد كه در مجلس قبلي هم اين مسئله پيگيري شده و تا حدودي پيش رفته است.

به گفته وي، اين كار، ممكن است يك پروسه طولاني داشته باشد اما تلاش ما بر اين است كه اين معضل دانش‌آموزان، خانواده ها و وزارت آموزش عالي هرچه زودتر حل شود.

فلاحي با بيان اينكه اميدوارم دوستان ما در گروه آموزش عالي كار را زودتر پيش ببرند تا بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم، گفته بود كه نمي توانم قول بدهم كه كنكور براي سال آينده حذف مي شود اما تلاش ما بر اين است كه زودتر اين كار سروسامان بگيرد و اگر اعضاي گروه آموزش عالي زودتر اقداماتي انجام دهند براي دو سال آينده بتوانيم اين كار را انجام دهيم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب