1399/08/22-08:30

رژیم صهیونیستی ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری قانونی کرد

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با قانونی کردن ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که بنی گانتس وزیر جنگ و رییس حزب آبی سفید با قانونی کردن احداث یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، این واحدهای مسکونی که در اراضی اشغالی فلسطینی در کرانه باختری احداث می‌شوند قانونی و متعلق به رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید، واحدهای مسکونی مذکور در شهرک‌های صهیونیست نشین بیتار عیلیت، مودیعین عیلیت، معالیه آدومیم، أرائیل، یتسهار، عطیرت، حلمیش، أدورا و عتنیئیل واقع شده است.

در حالی مقام‌های صهیونیستی واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی را قانونی اعلام کرده که جامعه جهانی بارها احداث شهرک در اراضی اشغالی فلسطینی در کرانه باختری و شرق قدس را غیر قانونی عنوان کرده است.

پیش‌تر «مایکل لینک» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین خواستار تحریم کالاهای تولیدی در شهرک‌های صهیونیستی از سوی جامعه جهانی به علت گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ میلادی کرانه باختری غیرقانونی است.

شهرک سازی‌های رژیم اشغالگر قدس با وجود برخی محکومیت‌های بین المللی و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر افزایش یافته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب