1402/10/22-10:12

اولین واکنش بایدن و ریشی سوناک به حمله آمریکایی-انگلیسی علیه انصارالله

 اولین واکنش بایدن و ریشی سوناک به حمله آمریکایی-انگلیسی علیه انصارالله

رئیس جمهور آمریکا درخصوص حمله متجاوزانه علیه یمن بیانیه صادر کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت که با دستور من و همکاری انگلیس و حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند «حملات موفقیت آمیزی علیه اهداف حوثی‌ها در یمن انجام دادیم».

بایدن گفت: این حملات  پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها (انصارالله) علیه کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ است.

وی گفت که حملات انصارالله آمریکایی‌ها و خدمه‌های غیرنظامی کشتی‌ها و شرکای ما را در معرض خطر قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که انصارالله یمن با ۲۷ حمله علیه کشتیرانی تجاری، ۵۰ کشور را تحت تاثیر قرار داد و خدمه کشتی‌های بیش از ۲۰ کشور را تهدید و یا به عنوان گروگان گرفت.

بایدن گفت: این حملات پیامی داشت مبنی بر اینکه با هدف قرار دادن نیروهای ما و کشتیرانی بین‌المللی مماشات نمی‌کنیم. در صورت لزوم برای حمایت از مردم خود و تجارت بین‌المللی در دادن دستورات بیشتر تردید نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: پاسخ بین‌المللی به حملات حوثی‌ها قاطع و یکپارچه بود. ما به همراه ۱۳ هم پیمان خود هشدار داده بودیم که حوثی‌های سرکش (انصارالله یمن) اگر حملات خود را متوقف نکنند، عواقب آن را خواهند دید.

از سوی دیگر، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت که نیروی هوایی ما اهداف نظامی انصارالله یمن را مورد اصابت قرار دادند.

وی تاکید کرد: برای دفاع از خود اقدامات محدود، ضروری و متناسب اتخاذ کردیم. اقدامات ما در راستای تضعیف قدرت نظامی حوثی‌ها و محافظت از کشتیرانی بین‌المللی است. حوثی‌ها را به توقف حملات و کاهش تنش تشویق می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد: علیرغم هشدارهای مکرر از سوی جامعه بین‌المللی حوثی‌ها به حملات خود در دریای سرخ ادامه دادند. حوثی‌ها کشتی‌های جنگی انگلیس و آمریکا را هدف قرار دادند. حملات انصارالله منجر به بستن راه حیاتی تجارت وافزایش قیمت کالاهای اساسی شد. نیروی دریایی انگلیس به عملیات گشت خود در دریای سرخ برای بازدارندگی حوثی‌ها ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، آمریکا و انگلیسی دقایقی پیش در حمله‌ای تجاوزکارانه برخی شهرهای یمنی را هدف قرار دادند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب