1402/10/27-20:10

آمریکا انصارالله را به فهرست اصطلاحاً «تروریستی» بازگرداند

 آمریکا انصارالله را به فهرست اصطلاحاً «تروریستی» بازگرداند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» بازگردانده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد  واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگرداند. 

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود.»

جیک سالیوان گفته این اقدام «ابزاری مهم برای جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریستی از حوثی‌ها و جلوگیری از دسترسی آنها به بازارهای مالی و پاسخگو کردن آنها بابت اقداماتشان است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه این بیانیه گفته چنانچه انصارالله‌ یمن حملاتش در دریای سرخ و خلیج عدن را متوقف کند ایالات متحده فوراً در این اقدام تجدید نظر خواهد کرد. 

جیک سالیوان در بیانیه امروز خود تصریح کرده که درج نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی 30 روز دیگر اجرایی خواهد شد. وی مدعی شده هدف از این اقدام تضمین این است که تصمیم آمریکا بر انصارالله اثر می‌گذارد و نه مردم یمن. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب