1402/11/02-12:45

قلعه‌نویی: قول قهرمانی ندادم!

 قلعه‌نویی: قول قهرمانی ندادم!

سرمربی تیم ملی معتقد است بازی با امارات یک دیدار حساس و فینال‌گونه است؛ چرا که این دیدار صدرنشین گروه را مشخص می‌کند.

به گزارش دول بهار به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از سومین دیدار تیمش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل امارات اظهار کرد: خوشحالم جزو اولین تیم‌هایی بودیم که صعود کردیم. آمار بسیار خوبی در بازی قبل مقابل هنگ کنگ داشتیم و توانستیم ۵۱۰ پاس و مالکیت ۷۰ درصد داشته باشیم. دو بازی در این مسابقات بود که تیم‌ها زیر ۱۰۰ پاس صحیح داشتند. یکی‌اش برای تیم هنگ کنگ بود که تیم ما اجازه نداد تیم حریف به این تعداد پاس برسد.

او ادامه داد: این‌که یک تیم بد بازی کند و یک تیم گل نزند دو مساله جدا است. مقابل هنگ کنگ بازی خیلی خوبی انجام دادیم. آمار این را می‌گوید. آمار خوبی مقابل هنگ کنگ داشتیم.

در بازی با هنگ کنگ ۲ ایراد داشتیم

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: در بازی قبل دو ایراد در تیم ما وجود داشت. یکی لو دادن پاس‌های ساده بود و دیگری اشتباهات فردی که باعث موقعیت‌سازی تیم حریف شد. بدشانسی هم وجود داشت. روزبه چشمی قصد دیگری داشت که بدشانسی آورد و پاسش به حریف برخورد کرد. بازی قبل خیلی خوب بازی کردیم اما توقع داشتیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم.

قلعه‌نویی بیان کرد: در بازی‌های دیگر شاید چنین موقعیت‌هایی را به دست نیاوریم. من از بازیکنانم تشکر می‌کنم چون خیلی زحمت کشیدند. خوشحالیم که جزو سه تیم اول صعود کننده بودیم. معتقدم اگر فلسطین و هنگ کنگ در گروه دیگری بودند، به عنوان تیم سوم صعود می‌کردند. بازی‌ها این را نشان می‌دهد. خیلی‌ها می‌گفتند گروه ایران، گروه آسانی است اما گروه ایران جزو گروه‌های سخت بوده است.

با این آمار، جای انتقاد هم وجود دارد؟

سرمربی تیم ملی ایران درباره تقابل با امارات گفت: بازی با امارات حساس و فینال گونه است چون تقریبا سرگروهی مشخص می‌شود. ما فردا باتوجه به این‌که برای بازی بعد استراحت بیشتری داریم، با تمام قوا به زمین می‌رویم. امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی بگیریم. امارات هم طبق آمار پیشرفت خیلی خوب داشته است. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را انجام دهیم تا دل مردم شاد شود. باید ببینیم چه اتفاقی در بازی خواهد افتاد.

او درباره انتقادات نسبت به عملکرد ایران پس از بازی با هنگ کنگ عنوان کرد: انتقاد خوب است و باعث می‌شود مشکلات را برطرف کنیم. با این حال من طبق آمار صحبت کردم و وقتی تیمی این آمار را ارائه می‌دهد، جای انتقاد وجود دارد؟ ما در تیممان ایراداتی هم داریم. مثلا در ضربات آخر بی‌دقت بودیم و در جلوی زمین توپ‌های معمولی را لو می‌دادیم اما انتقاد با تخریب خیلی فرق دارد. خیلی‌ها از ما انتقاد کردند که چرا به مسابقات اردن رفتید. ببینید چهار تیمی که در آن مسابقات شرکت کردند حالا در چه جایگاهی قرار دارند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: گفتند چرا در مسابقات کافا شرکت کردید. دیروز قرقیزستان با ۹ نفر مقابل عربستان ایستاد اما ایران در این کشور پنج گل وارد دروازه قرقیزستان کرد. حقانیت ما در این مسابقات ثابت شده است. ببینید عربستانی‌ها بعد از بازی با قرقیزستان چه جشنی گرفتند اما به ما حمله شد. این فرق‌ها را ببینید و متوجه شوید چه مسائلی وجود دارد. 

او درباره دیر اضافه شدن سردار آزمون عنوان کرد: به جز آزمون که به خاطر مشکلات قراردادی به ما دیر رسید، بقیه لژیونرها به موقع آمدند. برخی‌ از بازیکنان بازی‌های مهمی داشتند اما به تیم ملی آمدند و با تمام توانشان برای ایران بازی می‌کنند. به نظرم تجزیه و تحلیل منصفانه داشته باشید. بازیکنان ما بد نبودند و اگر گل‌های بیشتری می‌زدیم انتقادات اینگونه نبود. بازیکنان باید در بهترین کیفیت باشند. حتی نسبت به لیستی که ارائه دادیم هم انتقاد بود که دیدید مثلا حاج‌صفی چقدر خوب بازی کرد و نشان داد انتقادات ما درست بود. با این حال سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم.

مانچینی با تعریف از من، در ایران دشمن پیدا می‌کند

سرمربی تیم ملی درباره تمجید مانچینی از او عنوان کرد: این تعریف مانچینی باعث می‌شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند. من و مانچینی تقریبا هم‌دوره هستیم و همیشه او را چه در زمان بازی‌ و چه در زمان مربی‌گری‌اش دنبال می‌کردم. من بازی عمان و عربستان را دیدم و متوجه شدم تیمش را جوان کرده و چهره‌های خوبی را در تیمش ساخته است. عربستان تیم بسیار خوبی است و یکی از شانس‌های قهرمانی است. از او تشکر می‌کنم و امیدوارم کشورهای همسایه و به خصوص ارتباط ایران و عربستان نزدیک تر و برادرانه شود تا همه بتوانیم در صلح و آرامش از فوتبال لذت ببریم.

به جز مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده‌اند

او درباره مصدومان تیم ملی ایران بیان کرد: مصدومیت جزیی از مسابقات است و تیم‌های دیگر هم مصدومان زیادی دادند. سپاهان و پرسپولیس بازی‌های فشرده‌ای را انجام می‌دادند و ما حواسمان بود بازیکنان ملی‌پوش این دو تیم مصدوم نشوند. ما برنامه ریزی کردیم و باید از تیم پزشکی‌مان تشکر کنم. به جز مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده هستند و مصدومیتشان برطرف شده است.

انتخاب‌های عزیزی خوب نبوده است

قلعه‌نویی درباره اطلاعات و مسائل فنی که به خارج از تیم درز کرده است، عنوان کرد: راستش نظر خاصی ندارم و تازه این مساله را متوجه شدم. به هر حال آدم‌ها حق دارند نظرشان را بگویند. اخبار یک مجموعه باید امانت بماند و شاید اگر صحبتی شده در جهت خیر و صلاح تیم بوده است. خداداد عزیزی چندین ماه کنار ما بوده است و من او را دوست دارم. عزیزی می‌توانست یکی از بهترین مربیان لیگ شود و انتخاب‌هایش خوب نبوده است. اگر جلسات فنی تیم را گفته، شاید برای خودش دلیلی داشته است.

او ادامه داد: از خودشان بپرسید. خداداد عزیزی بعد از جدایی به من زنگ زد و با هم صحبت کردیم. اگر نظری هم داده حتما صلاح تیم را خواسته است. مسائل فنی، امنیتی که نیست. شاید عزیزی خواسته درباره نگرش کادر فنی صحبت کند و به نظرم این بد نیست. از او خرده نمی‌گیرم و اشکالی ندارد.

ایده‌آل وارد مسابقات نشدیم

سرمربی تیم ملی درباره برنامه ریزی تیم در مرحله حذفی عنوان کرد: ابتدا برنامه این است که یک تیم چگونه وارد مسابقات می‌شود. به نظرم ما ایده‌آل وارد مسابقات نشدیم. البته از آقای تاج و مسئولان تشکر کنم. در مجموع با توجه به شرایطی که بود راضی بودم. برنامه دوم تمرکز تیمی و مسائل روحی - روانی است و در نهایت بحث فنی هم وسط می‌آید. اگر نقد غیر منصفانه صورت می‌گیرد، در هر صورت ترکش‌هایش وارد تیم می‌شود اما در هر صورت سعی می‌کنم بازیکنانم را یکدل کنم و این یکدلی خیلی مهم است. بازیکنان ما به این مساله مهم رسیدند و بزرگان تیم در حال تلاش هستند یکپارچگی را حفظ کنند.

قول قهرمانی ندادم

او در پایان اضافه کرد: بالاخره این فوتبال است و من روز اول هم گفتم. قول قهرمانی ندادم و هیچ تیمی هم این قول را نداده است. بازی به بازی باید جلو برویم و از بازی با بورکینافاسو سعی کردیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنان را در مسابقات حذفی در شرایط ایده‌آلی قرار دهیم. باید از همکارانم تشکر کنم که بسیار فنی هستند. همه در حال تلاش هستند و فکر می‌کنم در مرحله حذفی شرایط بدنی بهتری خواهیم داشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب