1399/08/27-13:01

پ.ک.ک شماری از تروریست‌های داعش‌ را آزاد کرد

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق در سوریه (ی.پ.گ) ۶۰۰ زندانی‌ از جمله شماری از تروریست‌های داعش را در اردوگاه «الهول» آزاد کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از میدل ایست نیوز، منابع محلی در استان  الحسکه سوریه اعلام کردند که پ.ک.ک و ی.پ.گ ۲۱۲ خانواده‌ که در اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه به گروگان گرفته بودند را آزاد و به شهر دیرالزور منتقل کردند. 

بر اساس این گزارش، در میان این خانواده‌ها که شمار آنها به حدود ۶۰۰ نفر می‌رسد، عناصر گروه تروریستی داعش نیز وجود داشتند.

ی.پ.گ و پ.ک.ک در هفته‌های گذشته نیز که درصدد تخلیه اردوگاه الهول بودند و در اقدامی مشابه صدها نفر از جمله تروریست‌های داعش را آزاد کردند.

گفتنی است اردوگاه‌ الهول در آوریل ۲۰۱۷ توسط گروه های ی.پ.گ و پ.ک.ک دایر شده است. در این اردوگاه علاوه بر غیرنظامیان برخی از عناصر گروه ترویستی داعش که تسلیم شده بودند، به سر می‌بردند.

سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های غیر استاندارد، چادرهای پاره، غذاهای تاریخ مصرف گذشته، نبود دارو برای مبتلایان به بیماری های مزمن و مراقبت از بیماران از مشکلات اصلی این اردوگاه به شمار می رود.

بنا بر داده‌های سازمان ملل متحد ظرفیت این اردوگاه ۱۰ هزار نفر بوده اما جمعیتی ۷ تا ۸ برابری در آن‌جا زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، زنان و کودکان اکثریت جمعیت این اردوگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین هزاران جنگجو و تروریست از ۵۰ کشور مختلف در این اردوگاه به سر می‌برند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب