1399/08/27-13:56

فلاحی: اقتصاد کشور به گروگان گرفته شده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح سوالی ادعایی پرسید: ارتباط گروگان نگه داشتن خوراک مردم، دانه های روغنی و کالاهای اساسی در بنادر با انتخابات آمریکا چیست؟

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، احمد حسین فلاحی در اخطار میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت:  طبق آمار درخصوص وضعیت اقتصادی کشور در رابطه با کالاهایی که در بنادر ماندگاری دارند، برای مثال روغن خوراکی ۱۳۷ روز، برنج ۲۶۳ روز، گندم، ذرت، جو و دانه های گندمی بعضا ۱۶۶ روز مانده اند که  جای سوال دارد، اقتصاد کشور به گروگان گرفته شده است، برخی این کالاها  نزدیک به ۶ ماه ماندگاری داشته است، سوال این است چرا باید در طول این مدت این کالاها ترخیص نشود و در تاریخ ۱۳ آبان ماه توسط معاون اقتصادی رییس جمهور دستور سریع ترخیص داده شود؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: سوال این است، ارتباط گروگان نگه داشتن خوراک مردم، دانه های روغنی و کالاهای اساسی در بنادر  با انتخابات آمریکا چیست؟ چرا کشتی های ما روی آب منتظر بماند؟ ترخیص فوری کالاهای ضروری موجود در انبارهای موجود باید مورد توجه باشد؛ چرا در این ۲۶۰ روز این دستور صادر نشده است؟ چرا باید معیشت مردم به گروگان کرفته شود؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس در خصوص سوال از رییس جمهور چه مصالحی در نظر دارند درحالی که ۲۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند؟ اکر سوال از رییس جمهور مطرح نشد این موارد بررسی شود،دستگاه های امنیتی و قوه قضائیه موارد را بررسی کند معیشت مردم به بازی گرفته نشود و این را به نام مجلس و نظام اسلامی نکذارند.

فلاحی اظهار کرد: اگر نمایندگان بنادر را بررسی نکرده بودند شاید کالاها در این تاریخ هم ترخیص نمی شدند، خواهش می‌کنم در بحث سوال از رییس جمهور تسریع کنید تا در این خصوص پاسخگو باشند، چرا مردم امروز باید تحت فشار قرار بگیرند؟ و رسانه های مربوط به دولت تمام مشکلات را بر گردن مجلس یازدهم بگذارند و در رسانه ها نظام اسلامی را متهم کنند، مقصر این موضوع مشخص است اسناد و مدارک آن هم موجود است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب