1402/11/08-19:40

کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در حمله به پایگاهی در اردن

کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در حمله به پایگاهی در اردن

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه یکشنبه شب از مرگ 3 نظامی و جراحت 25 نفر دیگر از پرسنل این کشور در جریان حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» کشته شدن سه آمریکایی در منطقه «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه تشدید تنش در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد این حمله «بسیار دردناک و غمگین» توسط نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد که مسئولان این حمله را «در زمان مناسب و به شیوه‌ای» مناسب پاسخگو خواهد کرد.

تاکنون بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

تکمیلی:

اردن روایت واشنگتن دربارۀ کشته‌شدن نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد

برخلاف روايتي كه آمريكايي‌ها از حمله به نیروهای خود داشتند، سخنگوی دولت اردن رسما خبر داد که هیچ حمله‌ای به نظامیان آمریکایی در خاک اردن صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت اردن همچنین  گفت که در این حمله، پایگاه التنف هدف قرار گرفته است. این پایگاه در داخل خاک سوریه قرار دارد و مقر نظامیان آمریکاست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب