1402/11/10-14:50

آمریکا در حال تدارک حمله به ناوگان ایران در خلیج فارس است

آمریکا در حال تدارک حمله به ناوگان ایران در خلیج فارس است

پنتاگون در حال بررسی چندین گزینه برای پاسخ است: حمله به نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس یا ارتش ایران در عراق یا سوریه.

به گزارش دولت بهار به نقل از اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع می نویسد، آمریکا در پاسخ به حمله به پایگاه آمریکایی در اردن، احتمال حمله به نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس را بررسی می کند.

در این گزارش آمده است: "بایدن به تیم خود دستور داده است تا گزینه های نظامی در پاسخ به حمله آخر هفته طراجی شوند".

به نوشته نشریه نامبرده، پنتاگون در حال بررسی چندین گزینه برای پاسخ است: حمله به نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس یا ارتش ایران در عراق یا سوریه.

منابع این روزنامه می گویند که اگر بایدن تصمیم مناسبی اتخاذ کند، به احتمال زیاد انتظار می رود "اقدامات جوابیه" در دو روز آینده انجام شود.

به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، روز یکشنبه یک حمله به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق اردن صورت گرفت. این فرماندهی از کشته شدن سه پرسنل نظامی آمریکا خبر داد و پنتاگون اعلام کرد که بیش از 40 نفر زخمی شدند.

نشریه نامبرده همچنین به نگرانی فزاینده درباره اقدامات رهبر آمریکا در میان اعضای حزب دموکرات اشاره کرد. به گفته این نشریه، برخی از آنها به طور فزاینده ای نگران هستند که ریاست جمهوری بایدن به دلیل رویدادهای خارج از کشور "زود تر از موعد به سر برسد".

کاخ سفید قول داد به حمله علیه ارتش خود در خاورمیانه پاسخ دهد. به نوبه خود، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، خاطرنشان کرد که پاسخ می تواند "چند سطحی و چند مرحله ای و مدت دار باشد.

از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق و همچنین نیروهای آمریکایی در سوریه مرتبا مورد حمله قرار گرفته اند که گروه های شیعه مسلح فعال در عراق مسئولیت آن را بر عهده می گیرند.

همزمان به نقل از دیپلمات جمهوری اسلامی در سازمان ملل، تهران دست داشتن در این حوادث را تکذیب می کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب