1399/08/28-20:20

آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد

آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نام ۹ فرد، ۴۹ نهاد و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای مدعی تحریم 9 شخص حقیقی و 49 شرکت و نهاد ایرانی شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که نام 9 مقام ایرانی از جمله «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات و «امیرمنصور برقعی» قائم مقام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، 49 نهاد و شرکت ایرانی از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شرکت عمران و مسکن ایران، شرکت نفت بهران و شرکت ایران تایر نیز هدف تحریم‌های این وزارتخانه قرار گرفته و نامشان به فهرست نهادهای تحت تحریم اوفک افزوده شده است.

 پامپئو: کارزار فشار حداکثری علیه ایران نباید متوقف شود

ساعتی پس از آن‌که وزرات خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه 58 شخص حقیقی و حقوقی ایران در راستای سیاست موسوم به فشار حداکثری خبر داد، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کارزار فشار حداکثری علیه ایران همچنان مؤثر بوده و نباید آن را متوقف کرد.

پامپئو امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر ادعا کرد: کارزار فشار حداکثری علیه ایران همچنان مؤثر است. این سیاست، ایران را از منابعی که برای انجام فعالیت‌های مخرب خود در منطقه به آنها نیاز دارد، محروم می‌کند.

وی افزود: کاهش این فشار [بر ایران] یک گزینه خطرناک است که باعث تظعیف همکاری‌های منطقه‌ای ما برای ایجاد صلح [به زعم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها] می‌شود و ایران را تقویت می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب