1402/11/26-18:32

پیروزی «پرابوو سوبیانتو» در انتخابات اندونزی

 پیروزی «پرابوو سوبیانتو» در انتخابات اندونزی

پس از شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی که حاکی از پیشتازی وزیر دفاع اندونزی نسبت به دیگر نامزدهاست، این نامزد اعلام پیروزی کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، پرابوو سوبیانتو ۷۲ ساله که پیشتر فرمانده نیروهای ویژه اندونزی بود، پیش از این ۲ بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده بود اما نتوانست موفقیتی را در رقابت‌ها رقم بزند. او این بار با کسب ۵۸ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور جدید اندونزی اعلام پیروزی کرد.

تلویزیون الجزیره گزارش کرد بر اساس شمارش سریع آرا در اندونزی، دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله «آنیس باسوئدان» و «گنجار پرانوو» به ترتیب ۲۵ و ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

«پرابوو سوبیانتو» در حضور هواداران خوشحال خود در ورزشگاهی در شهر جاکارتا به خاطر انتشار نتایج سریع تقدیر و تشکر کرد و گفت: «ما نباید مغرور باشیم، نباید سرخوش باشیم، هنوز باید متواضع باشیم، این پیروزی باید یک پیروزی برای همه مردم اندونزی باشد».

این سخنان او از تلویزیون ملی اندونزی نیز پخش شد.

پیروزی «پرابوو سوبیانتو» در انتخابات اندونزی

پیروزی «پرابوو سوبیانتو» در انتخابات اندونزی

البته نامزدهای دیگر تسلیم نشدند و از مردم خواستند تا اعلام نتایج رسمی حداکثر تا تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین ۱۴۰۳) صبر کنند. الجزیره گزارش کرد که این نتایج سریع براساس ۸۶ تا ۹۵ درصد آرای شمرده شده تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه به وقت محلی بوده است.

پس از آنکه سوبیانتو اعلام پیروزی کرد، «آنیس باسوئدان» به‌رغم اختلاف آرای زیادی که وجود دارد، هنوز شکست را نپذیرفته و در مقر کارزار انتخاباتی خود به خبرنگاران گفت: «ما باید به تصمیم مردم احترام بگذاریم».

از طرفی، تیم ستاد انتخاباتی «گنجار پرانوو» در حال بررسی گزارش‌هایی در راستای «تخلفات انتخاباتی» هستند و بدون ارائه مدرک و شواهدی ادعای «تقلب در انتخابات» می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب