1402/12/06-13:59

ذوق‌زدگی «ترامپ آرژانتین» از دیدن ترامپ

 ذوق‌زدگی «ترامپ آرژانتین» از دیدن ترامپ

«خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین در حاشیه نشست سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیدار کرد و در همان نگاه اول با فریاد «رئیس‌جمهور!»، ترامپ را در آغوش کشید.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، «خاویر میلی» رئیس‌جمهور راست‌گرای آرژانتین که به «ترامپ آرژانتین» معروف است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور که امروز یکشنبه در انتخابات مقدماتی حزبش در ایالت کارولینای جنوبی نیز پیروز شد، از بزرگترین سخنرانان در نشست سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» بودند که در حاشیه آن دیداری صمیمانه با یکدیگر داشتند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویدئویی که توسط کارکنان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر شده، نشان می‌دهد میلی در هنگام دیدار با ترامپ از شدت ذوق‌زدگی با فریاد واژه «رئیس‌جمهور!» ترامپ را درآغوش می‌گیرد و می‌گوید: «شما رئیس‌جمهور بزرگی هستید و امید دارم که پیروز خواهید شد. امیدوارم شما را مجددا به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا ببینم.»

خاویر میلی در ماه دسامبر با تمرکز بر شعار «عظمت را دوباره به آرژانتین بازگردانیم» که دنباله‌رو شعار کلیدی ترامپ موسوم به «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» است، روی کار آمد. او هم‌چنین جزو سیاستمداران خارجی بود که طی این نشست موضوعات و دغدغه‌های اصلی ترامپ نظیر مسئله مهاجرت و تهدید سوسیالیسم را برجسته کرد.

حضور رئیس‌جمهور آرژانتین در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» یک روز پس از دیدارش با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت. یکی از مقامات ارشد خاویر میلی ادعا کرده که «مارک استنلی» سفیر آمریکا در بوئنوس آیرس به میلی پیشنهاد داده که در این کنفرانس سخنرانی نکند.

«پاتریشیا بولریچ» وزیر امنیت رئیس‌جمهور آرژانتین که در این کنفرانس نیز حضور داشت، گفته است که استنلی به دفتر میلی گفته فکر می‌کند که این کنفرانس «بسیار سیاسی است و شرکت در آن برای او مناسب نیست.»

وزارت امور خارجه آمریکا هنوز اظهار نظری در این خصوص انجام نداده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب