1399/09/03-00:38

ماجرای ابتلای مردم روستای لردگان به ایدز و استعفای معاون وزیر بعد از مصاحبه دکتر احمدی نژاد!

 ماجرای ابتلای مردم روستای لردگان به ایدز و استعفای معاون وزیر بعد از مصاحبه دکتر احمدی نژاد!

علیرضابیگی گفت: 180 نفر از جمعیت 1800 نفری یک روستا به ایدز مبتلا شدند در حالی که در یک بندر بین المللی پررفت و آمد هم امکان چنین شیوع گسترده ای وجود ندارد و درصد آلودگی تا این حد نمی تواند باشد؛ چه رسد به یک روستای دورافتاده کوچک مثل لردگان!

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت و گو با دولت بهار، با اشاره به ماجرای آلودگی یک دهم از جمعیت روستای چنارمحمودی لردگان چهارمحال و بختیاری به ایدز در سال گذشته یاد و اضافه کرد: در این فاجعه یک نوزاد شش ماهه نیز مبتلا به ایدز شد در حالی که مادرش سالم بود حال این نوزاد چطور مبتلا شده خدا عالم است.

بیگی اذعان داشت: 180 نفر از جمعیت 1800 نفری یک روستا به ایدز مبتلا شدند در حالی که در یک بندر بین المللی پررفت و آمد هم امکان چنین شیوع گسترده ای وجود ندارد و درصد آلودگی تا این حد نمی تواند باشد؛ چه رسد به یک روستای دورافتاده کوچک مثل لردگان!

نماینده تبریز، ادامه داد: علت این شیوع را روابط غیرمتعارف و معتادان تزریقی اعلام کردند در حالی که در آن روستا اصلا چنین نمونه هایی نبود و مردم منطقه به خاطر تهمت های ناورایی که که به آنها زده بودند شورش هایی انجام دادند.

وی متذکر شد: یک سال از ماجرا می گذرد و تنها اتفاقی که افتاده این بوده که به افرادی که به ایدز مبتلا شده اند ماهانه یک میلیون تومان از طریق کمیته امداد مستمری می دهند و کسی نمی گوید این فاجعه چرا اتفاق افتاده است.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی کشور ابراز داشت: حالا دور این روستا سیم خاردار کشیده اند و هیچ کس با اینها مراوده و داد و ستد ندارد و مردم روستا کاملا در انزوا به سر می برند؛ باید معلوم شود وزارت بهداشت بعد از یک سال چرا شفاف سازی و علت اتفاق را بیان نمی کند.

بیگی گفت: بنده از وزیر بهداشت طرح سوال کردم و به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع شده و وزیر بهداشت و معاون تحقیقات باید جواب دهند که البته این معاون تحقیقات بعد از مصاحبه دکتر احمدی نژاد استعفا داد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب