1399/09/04-08:30

واشنگتن اتباع ایران را به پرداخت اوراق قرضه برای سفر به آمریکا ملزم می‌کند

واشنگتن اتباع ایران را به پرداخت اوراق قرضه برای سفر به آمریکا ملزم می‌کند

دولت آمریکا مقرراتی وضع کرده که به موجب آن اتباع چندین کشور از جمله ایران برای انجام سفرهای گردشی و تجاری به آمریکا باید تا ۱۵۰۰۰ دلار اوراق قرضه پرداخت کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مقررات موقت جدیدی وضع کرده که اتباع چندین کشور از جمله ایران را که قصد انجام سفرهای گردشی و تجاری به ایالات متحده دارند به پرداخت تا ۱۵۰۰۰ دلار اوراق قرضه ملزم می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد که این طرح به صورت آزمایشی از روز ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۴ ژوئن به مدت ۶ ماه اجرایی خواهد شد. این طرح اتباع ۲۳ کشور را که اکثر آنها کشورهای آفریقایی هستند، نشانه گرفته است.

دولت ترامپ مدعی شده اتباع کشورهای مذکور موعد انقضای روادید‌های گرشگری (روادید B-2) و روادیدهای تجاری‌شان (روادید B-1) را رعایت نمی‌کنند و پس از انقضای این تاریخ، مدت زیادتری را در آمریکا می‌مانند.

دولت ترامپ گفته در طول مدت اجرای آزمایشی این برنامه مسائلی مانند امکان گردآوری چنین اوراق قرضه‌ای امکان‌سنجی خواهد شد. واشنگتن همچنین گفته طرح مذکور در حکم یک بازدارنده دیپلماتیک علیه عدم رعایت تاریخ انقضای روادید عمل خواهد کرد.

این مقررات به مأموران دفاتر کنسولی آمریکا اجازه می‌دهد از مسافران هر یک از کشورهای هدف که با روادید گردشگری یا تجاری قصد عزیمت به آمریکا دارند اوراق قرضه‌ای به ارزش ۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰ یا ۱۵۰۰۰ دلار دریافت کنند.

واشنگتن گفته کشورهایی در این فهرست قرار گرفته‌اند که نرخ اقامت اضافی شهروندان آنها بعد از اتمام تاریخ روادید آنها بالاتر از ۱۰ درصد بوده است. ۲۳ کشور مشمول این تعریف شده‌اند که ۱۵ تای آنها کشورهای آفریقایی هستند.

این کشورها عبارتند از: افغانستان، آنگولا، بوتان، بورکینافاسو، برمه، دماغه سبز، بروندی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اریتره، گامبیا، گینه بیسائو، ایران، لائوس، لیبری، لیبی، موریتانی، سائوتومه و پرنسیت، گینه نو، سودان، سوریه و یمن.

دولت ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای را به کار گرفته است. او حدود یک ماه پیش طرحی را پیشنهاد کرده که خواستار کاهش مدت اعتبار روادید تحصیلی به ۲ سال برای شهروندان ۵۹ کشور از جمله ایران بود.

قبل‌تر از آن دولت آمریکا برنامه‌هایی را برای کاهش شدید اعطای ویزای کار به کارکنان حرفه‌ای در سراسر دنیا اعلام کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب