1399/05/07-00:27

اظهارات الکاظمی درباره انتخابات و مشکلات پیش رو

اظهارات الکاظمی درباره انتخابات و مشکلات پیش رو

نخست وزیر عراق امشب از تلاش خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد و همچنین از پارلمان خواست گزارش خود را درباره برق ارائه کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه السومریه،مصطفی الکاظمی در سخنرانی امشب خود گفت به شدت احساس ناراحتی می کنم، وقتی مردم کشورم را می بینم که در این گرمای سوزان به سبب خرابی وضعیت برق در رنج هستند، امیدوار بودم که ای کاش راه حل جادویی داشتم، ولی متاسفانه سالهای طولانی از خرابی، فساد و سوء مدیریت را نمی توان در یک شب و روز حل کرد.

وی افزود انصاف نیست از دولتی که عمر آن دو ماه بیشتر نیست بخواهیم که بهای غارت و چپاول را که گروهها و دولتهای سابق مرتکب شدند، بپردازد.

الکاظمی اظهار داشت تظاهرات جوانان در روز گذشته حقی مشروع است، نیروهای امنیتی مجوز حتی شلیک یک گلوله به سمت برادران تظاهرات کننده ما را ندارند، هر گلوله ای که جوانان و ملت ما را در حالی که حقوق خود را مطالبه می کند، گلوله ای به کرامت و اصول ما است.

وی بر انجام تحقیقات در خصوص ابهامات حوادث روز گذشته میدان التحریر بغداد و ارائه گزارش طی 72 ساعت تاکید کرد.

نخست وزیر عراق درباره بحران برق گفت من با خواسته ملت برای بازخواست هر کس که باعث رنج و زحمت آنها شده است، همراه هستم و در انتظار نتایج کمیته ای هستم که پارلمان برای تحقیق در خصوص تمام ناکامی ها در پرونده برق تشکیل داده است.

الکاظمی افزود دولت، چند روز پیش اتصال برق عراق به (کشورهای عربی حاشیه) خلیج(فارس) را امضا کرد و ما به طور جدی این مسئله را دنبال می کنیم.

وی اظهار داشت تصمیم ما تولید گاز برای فعالیت نیروگاه های عراق است.

الکاظمی افزود برخی طرف ها برای ماهی گرفتن از آب گل آلود(سوء استفاده از شرایط) تلاش می کنند و من به صراحت به آنها می گویم این دولت پس از دریایی از خون روی کار آمده است، من همواره در کنار مردم هستم، هرگز در کنار کسانی که برای باج خواهی تلاش کنند، نخواهم بود، به شما گفتم من شهید زنده!! هستم، بازیچه قرار ندهید.

نخست وزیر عراق افزود دیدگاهی که همه ما باید با وجود اختلاف نظراتمان بر آن تکیه کنیم، عراق، وحدت، امنیت، صلح و آینده عراق است.

وی ادامه داد دولت من برای برگزاری انتخابات زودهنگام فعالیت خواهد کرد، من بر برگزاری انتخابات پافشاری می کنم، دو روز پیش در نشست سران قوا بر ضرورت برطرف شدن موانع برگزاری آن تاکید کردم.

الکاظمی اظهار داشت از همان لحظه ای که نخست وزیری را برعهده گرفتم،برای حفظ امانت قسم خوردم، من حافظ امانت تابرگزاری انتخابات زودهنگام آزاد و شفاف هستم، ما خواهیم رفت، و فردی دیگر غیر از ما خواهد آمد، مهم این است که عراق باقی بماند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب