1399/09/04-15:30

براثر حمله موشکی یمن بخش توزیع سوخت آرامکو تعطیل شد

یک مقام مسئول در شرکت آرامکو فاش کرد که بر اثر حمله موشکی روز گذشته نیروهای مسلح یمن به ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی آرامکو، یکی از مخازن این ایستگاه آسیب دید و از کار افتاد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از یک مقام مسئول در شرکت آرامکو که نام آن ذکر نشده، افرود: این ایستگاه دارای ۱۳ مخزن است که یکی از آن‌ها مورد اصابت یک فروند موشک قرار گرفت و آسیب دید.  

وی با اشاره به اینکه موشک به سقف این مخزن اصابت کرده است، افزود: در پی این حادثه تنها ۱۰ درصد از سوخت آن از بین رفت.  

وی از ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی به عنوان تاسیسات حیاتی آرامکو نام برد که روزانه بیش از ۱۲۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی را در جده، مکه و منطقه الباحه توزیع می‌کند. 

این مقام مسئول در شرکت آرامکو عربستان سعودی با اشاره به اینکه آتش سوزی ناشی از این حمله در حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید، افزود: در این حمله به هیچ یک از کارکنان آسیبی وارد نشد.  

به گفته وی  این موشک از بالا به مخزن ذخیره اصابت کرده و باعث آسیب دیدگی شدید و ایجاد شکافی به عرض حدود ۲ متر در سقف مخزن شده است. 

یگان موشکی ارتش یمن بامداد دیروز (دوشنبه) موفق شد با استفاده از یک فروند موشک بالدار «قدس ۲» پایانه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت «آرامکو» که شاهرگ حیاتی اقتصاد عربستان به شمار می‌آید را در حومه بندر «جده» هدف قرار دهد. 

مقامات عربستان پس از چند ساعت سکوت، شب گذشته اصابت موشک به تاسیسات ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده را تایید کردند.   

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب