1399/09/09-09:46

ترامپ بدنبال شعله ورکردن آتش جنگ در منطقه است

تحلیلگر سیاسی عراقی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پس پرده ترور دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند صنعت دفاعی کشورمان دانست و گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پایان دوره ریاست جمهوری خود بدنبال شعله ور کردن آتش جنگ در منطقه و تهدید امنیت عراق است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر امور سیاسی عراق امروز (یکشنبه) گفت: ترامپ شکست خورده در انتخابات تلاش می‌کند که منطقه را پیش از ترک کاخ سفید شعله ور کند.

وی افزود: ترامپ تهدید به پاسخ ویرانگر در صورت کشته شدن هر یک از عناصر آمریکایی در عراق کرده است و بنابراین اینگونه نیروهای کشورش در منطقه را در معرض خطر قرار داده، زیرا اساساً تلاش می‌کند که آتش را در منطقه شعله ور کند.

الکعبی گفت: تهدید ترامپ دلیل روشنی است که نشان می‌دهد واشنگتن و نیز رژیم صهیونیستی در پس پرده جنایت ترور «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی هستند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق تصریح کرد: این تهدید آمریکا باید با پاسخ دولت عراق روبرو شود و نباید در قبال چنین گفته‌هایی که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کند، سکوت کند. این تهدید ممکن است تلاشی از سوی ترامپ برای وارد کردن دولت بایدن به یک جنگ پیش از ترک کاخ سفید باشد.

بعد از ظهر روز جمعه، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب، نهادها، تشکل‌های اسلامی، شخصیت‌ها، سازمان‌ها و کشورهای مختلف روبرو شده است.

در عراق جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی و گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه‌های مختلف، این ترور جنایتکارانه را محکوم کرده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب