1399/09/10-19:59

محكوميت ۳۲ سردفتر و دفتريار به انفصال دائم

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، از سلب صلاحيت ۳۲ سردفتر و دفتريار خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، ذبيح الله خدائيان، در جلسه شوراي عالي مسئولان قضائي با ارائه گزارشي از عملكرد يك‎ساله اين سازمان، از رشد ۱۰۸ درصدي ثبت اختراعات در كشور طي ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اعلام كرد: از ابتداي سال تاكنون هزار و ۶۹۲ اختراع در كشورمان ثبت شده است.

وي همچنين درباره اجراي طرح كاداستر در كشور از تثبيت حدود ۳۱ ميليون هكتار از اراضي دولتي و مردم در اين طرح طي ۸ ماه اخير خبر داد و گفت كه آمار ثبت اراضي ملي در اين مدت، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۱۷ درصدي داشته است.

خدائيان تصريح كرد: در چهار دهه اخير ۲۴ ميليون هكتار از اراضي كشور تثبيت شده بود، اما ظرف ۱۷ ماه اخير و در اجراي طرح كاداستر ۴۱ ميليون هكتار از اراضي تثبيت شده است كه مي‌توان گفت كارهايي كه در يك‎سال و نيم اخير در اين حوزه انجام شده، با كارهاي انجام شده در ۴۰ سال گذشته برابري مي‌كند.

وي با اشاره به برخورد با تخلفات در حوزه ثبت تاكيد كرد: در هفت ماهه سالجاري، تعداد ۱۷۶ نفر از كاركنان متخلف به انحاء مختلف به صورت دائم (اخراج يا بازنشستگي) يا موقت (انفصال موقت يا آماده به خدمت)، محكوم به قطع همكاري با سازمان شده‌اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۱۷۵ درصدي دارد.

خدائيان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص سالم سازي حوزه سر دفتران گفت: در هفت ماهه سالجاري، تعداد ۳۲ نفر از سردفتران و دفترياران به انفصال دائم و سلب صلاحيت از شغل سردفتري يا دفترياري محكوم شده‌اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد افزايش و نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزايش ۱۶۷ درصدي دارد.

وي همچنين از تعليق ۳۹ نفر، انفصال موقت ۲۳۶ نفر و بازنشستگي ۴۶ نفر از سردفتران و دفترياران خبر داد و با اشاره به صدور ۱۷۹۰ فقره كيفرخواست براي سردفتران و دفترياران گفت كه اين رقم با رشد ۱۱ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب